Értem a parancs fogalomhoz való ragaszkodásodat.
Megoldásnak ajánlom hogy a különbséget nem a parancs és a tiltás között kell megtenni, hanem a tiltás és az engedelmesség között.
Amit próbáltam fejtegetni, ugyanis abban van a lényeg, ugyanis nem engedelmeskedés volt a parancs lényege, hanem tiltás, és a kettő közötti különbség pedig az, hogy az egyik szolgálatra (arról szól mit cselekedj) állít be, a másik pedig korlátozást hoz létre (arról szól mit ne cselekedj).
A tiltás a jellegénél fogva nem az engedelmeskedés kategóriájába tartozik, ezért láthatóan Istennek nem az volt a célja, amit a keresztény írástudók folytonosan emlegetnek, hogy Isten tökéletes szolgája kell hogy legyen a hívő ember, ahhoz, hogy Ádám eredendő bűne helyre legyen hozva.
Tehát én a ferdítést szeretném ha meglátnád, mert az eredendő bűn elmélete az engedetlenségben meghatározva teljesen téves irányt jelent.