Tramibibácsi, ezt a hírt a honlapja alján fedeztem fel a szolgáltatójától :-)
A tölcsér a hanxóróra ültetett, ott van egy nagy driver a motor mögött. A motorocska rendesen éxíjjal hajtja a tölcsért, oldalról. Itt egy másik kép, ezen jobban látszik.
Az amerikaiak rendesen elbonyolították a 80-as évektől az egymotoros optikai segédletű motorvezérlést. Kezdték a 315, 415-tel, de a mostani 122XB iy ilyennel szerelt. A 3-415 kapcsolása letölthető a captain-foldback.com -ról, az újét nekem megküldte a Holland főszervizes, a Jan Kok. Akkor már inkább 2101 vagy Motion S -féle meghajtás, ámbár a Motion Soundé teljesen néma, míg a 2101 é eléggé hallható :-(.
Lizzy:
Az eredeti lezlimotoroknál a nagy -tremolo- motor túloldalán egy gumiperemes tárcsa van. Ha a kismotor megkapja az áramot, leszívja magát mágnesesen annyira, hogy a tengelye hozzádörgölőzzön ehhez a gumitárcsához és azzal szép komótosan forgassa az élettelen nagymotort. Ha elmegy az áram, a kismotor tengelyére fűzött kis rugó a forgórészt visszalöki annyira, hogy ne érjen a tárcsához.
Nemrég az ausztrál Leslie homemade oldalon volt egy egyenáramú lezlimeghajtás vezérléskapcsolással. Az nem jó megoldás??
http://www.users.bigpond.com/johnacollins/MotorControl.htm
A Motion Sound ellensúlya nem egy vak ikertölcsér, hanem tényleg súly.
Itt látszik a kismotor tengelye amint ráharapott a gumitárcsára. A ksimotor tengeyén lévő rugó attól függően van elö vagy hátul, hogy a motorcsoprt lóg vagy áll.