takarito Creative Commons License 2006.10.13 0 0 2688

Szóval azt jól levezeted, hogy értelem nélkül a hit által elfogadott jó és gonosz fog meghatározni lenni a döntéseinkben, ilyenkor használható ki az ember, amikor valaki a számára a jót gonosznak és a gonoszt jónak állítja be.

 

A tiltásban nem az engedelmesség volt a lényeg, hanem a tiltás, de ezt meg kell látni. Míg az engedelmesség különböző cselekedetek megtételét követeli, addíg a tiltás a különböző cselekedetek meg nem  tételét. Azért a következő okfejtésedben eltérsz a tárgytól, mert Ádám engedelmességét, hűségét kifogásolod, holott ez meg sem volt követelve tőle. Ami meg volt tiltva, az a jó és gonosz tudásának fájáról való evés.

 

Az Édenkert tehát korlátozásról szól, nem pedig szolgaságról. Ennélfogva az eredendő bűn olyan értelmezése, amely az embernek lázadásáról, az Istennek való engedelmesség megköveteléséről és az Isten totális szolgálatáról szól, eleve téves kiindulóponton alapszik, ezért Pál elmélete a megváltásról vakvágányra viszi az evangéliumot.

Ugyanis Pál egy téves bűntól vált meg tévesen.

 

Ha azonban visszatérünk ahhoz a gondolathoz, hogy a jó és gonosz tudása a nem megfelelő értelmi hozzáállás mellet csak megtéveszthető és vakon elfogadott szabályok által különböztethető meg, akkor máris fontossá válik azoknak a rendszereknek a vizsgálata, amelyek a jóról, és a gonoszról, a törvényről és a bűnről különböző meghatározásokat igyekszenek elfogadtatni a követőikkel. A lényeg hangsúlyosan arra van helyezve, hogy megértés nélkül, de azonnal legyenek elfogadva.

A kereszténység pontosan ilyen harcos szellem. A jóról alkotott szabályaikat és erkölcsös megítéléseiket a hívőkkel nem megértetni igyekszenek, hanem hit által elfogadtatni, nem azért bűn a gyilkosság mert valakinek kiontják a vérét, hanem azért, mert Isten Mózesen keresztül megtiltotta.

 

Pált félre téve bűn nem azért van a világon, mert az eredendő bűn azt behozta, totális tévedés. Bűn azért van a világon mert aki vétkezik saját maga döntött a másik sérelmére és kárára. Az eredendő bűnre kenni mindenkinek a saját vétkét igen kényelmes hozzáállás, csakhogy nem igaz.

 

A megoldás szintén nem Pál tanácsaiban rejlik, amely szerint az engesztelő áldozat megtisztítja az embert az eredendő bűntől, hanem Jézus tanításaiban. Ugyanis. Ha a jó és gonosz tudása azért okoz galibákat, káoszt és zűrzavart az ember megítélőképességén keresztül mert igazságtalanság áll mögötte, akkor a megoldás pontosan az, amit Jézus tanított, tudniillik, az igazság megismerése. Ha az igazságtalanság a jót gonosznak a gonoszt pedig jónak tünteti fel, akkor az igazság beszédében az igenből igen, a nemből pedig nem válik. És ezt semmilyen megváltás nem tudja megteremteni, hanem csak az igazság megismerésére való törekvés.

 

Keressétek az igazságot...

 

Előzmény: guzmen (2682)