Sziasztok! Ma volt szerencsém kipróbálni egy BMW R1150RT-t. Hogy mit tapasztaltam?
- vibrál az egész motor (nem értek hozzá, de elhiszem, hogy ez a boxer sajátossága)
- brutál fék van rajta. Ha egy picit is hozzáértem, már meg is álltam.
- brutál motorfék. Állítólag az rt-ken nem sűrűn kell fékbetétet cserélni :-))
- a nekem fontos zenét, még 130 környékén is jól lehetet hallani.
- a súlypont számomra szokatlanul magasan volt.
- a motoros plexi majdnem olyan hatásosan tartotta távol a menetszelet, mint a burgmanomon pleximagasítóval.
- a műszerfal nekem nem tetszik (megszokható).
- nyomvályút nagyon megérezte (állítólag az első gumi cseréje orvosolja ezt a problémát).
- váltó akkorát csattan, hogy még most is a hallom (ez túlzás).
- nem ért le a lábam rendesen (állítólag van hozzá alacsonyabb ülés).
- kuplungot két újjal lehet kezelni.
- újból kell tanulni a kanyarodást.
- egyenes hát, kissé csúszós ülés.
- az oldalsztender túlságosan belóg a lábtartó és a váltó közé. Engem nagyon zavart. Állítólag vmi gumibak hiányzik a sztenderről (vagy a motorról), ami lejjebb tartja a kihajtó vasat.
- egyéb (egyébnek mindig lennie kell ;-))).
Mindent összevetve, tetszett a szerkezet, csak meg kell szokni. A mostanival is így voltam még egy 8ezer km-el ezelőtt. Lehet, hogy még sem LT veszek.