Ez egy erdekes dolog. Csak ugy maguktol? Miert? A magyarokat dardaval kellett bekergetni a folyokba hogy megkeresztelodjenek, a szido vallast se rohantak sokan felvenni a tortenelem folyaman.
Nézd, az eurázsi nomád népek hitvilága elég érdekes volt. Azok a népek amelyek nyugat felé vándorlva kapcsolatba kerültek a monoteista vallásokkal, fokozatosan át is tértek rá. (Persze nyilván először egyfajta szinkretizmus, stb. formájában)
A honfoglaláskor a magyarok sámánhite sem sámánhit volt, abban már igencsak megjelentek a monoteista elemek. (ugyebár Koppány - a közhiedelemmel ellentétben nem sámánhitű volt, hanem bizánci keresztény). Ugyanígy jellemző ez bármely más ilyen nomád népre.
A kereszténység ilyen terjedését erőszakos térítésre leegyszerűsíteni szvsz nagyon félrevezető. A monoteista vallások (illetve a városi kultura) minden szinten hatással voltak a környező nomád népekre, így a vallásváltás kvázi természetes folyamat is volt. Az erőszakos térítés általában ott következett be, ahol a folyamatot mesterséges módon fel akarták gyorsítani. De talán ennél is fontosabb, hogy a vallás felvételével a nomád népek életmódja nem változott meg, sőt a vallásosságban is megmaradtak sajátos, egyedi szokások. Tehát az erőszakos térítés elsősorban nem a vallásváltást célozta, hanem a korábbi szokások, kultura erőszakos újra cserélését, illetve az egyszerű vallásosság valamilyen intzéményrendszerbe terelését (pl. a többségében kerezstény magyarok egyházszervezetbe kényszerítését, és a pápa fennhatóságának elismerését)
Megjegyzem a zsidó vallással kapcsolatban tévedsz. A zsidó vallás a kora középkorban ugyanolyan terjesztő jellegű volt, mint a kaereszténység, avagy később az iszlám.
Nézd meg a zsidó vallás arábiai terjedését, vagy éppen a kazár birodalom vallását.
A tatárok (mongolok) muszlimmá válása pedig igen jól dokumentált. Amikor a tatár törzsek meghódították a különböző muszlim többségű területeket, Irán, Közép-Ázsia, Irak, Szíria, Észak-India... a korai pusztítás után letelepedtek, és uralkodó elitként beépültek az adott társadalomba. Ez igen gyorsan a vallás átvételét is jelentette. Másrészről a korábbi iszlám többségű területen kívül élő tatár törzsekkel továbbra is fentmaradt a kulturális, gazdasági kapcsolat, így azok is fokozatosan felvették az iszlám vallást - noha nomádok maradtak. ebben a vallásváltásban a kulturális kapcsolatok mellet fontos szerepet töltöttek be egyrészről a kereskedők, másrészről a különböző szufi rendek.