takarito Creative Commons License 2006.09.22 0 0 2388

Mindig öröm veled beszélgetni, csak ne háborognál.

 

Nem a felületességgel van a gond, hanem a biblikusokkal való egyet nem értéssel. A biblikus keresztények máshova helyezik a hangsúlyt, mint állításom szerint Jézus, ezért nem várom el tőlük, hogy nézeteimmel összhangban tudjunk beszélni. Szerintem pont azt jelenti a felületesség, hogy az írások mélyebb értelme helyett, a biblikus a felmerülő eltéréseket, ellentmondásokat és különbözőségeket valamilyen kitalált (túlzások, csúsztatások, általánosítások segítségével létrehozott) hit felhasználásával hozza összhangban, ahelyett, hogy a mélyebb értelmét kutatva kiderítené valójában miért van eltérés az írások állításai között.

 

Eleve az az előhit, hogy a Bibliában semmilyen ellentmondás nincs és minden benne az Isten szava, lehetetlenné teszi egy biblikus keresztény számára az írás helyes értelmezését olyankor, amikor az írás állításai eltérnek egymástól, ellentétesek vagy egész más értelmet tükröznének.

 

Nem felületes eltérésekről vagy ellentmondásokról beszélek, amelyek esetében lényeges mondanivalóbeli változás nem tapasztalható, hanem tartalmi különbségekről, amely bizony alaposan megváltoztatja a Jézusi vagy a Páli tanítások közötti irányvonalat.

 

Ilyen lényeges különbség szerintem az evangélium hirdetéséből való megélés ahogy az evangéliumok tanúsága szerint, és ahogy Pál apostol tanítása szerint megfigyelhető. Jézust valóban eltartották, de nem az evangélium hirdetéséért. Nem azt mondom, hogy a két szép szeméért, de akik eltartották szerintem egyszerűen szerették, és szükségére való dolgait ezenképpen el is látták. Az evangéliumot Jézus ezektől függetlenül hirdette, ingyen, semmit érte nem várván, ahogy tanította is.

A tanítványok szintén nem alapozták megélhetésüket az evangélium hirdetésére, olyan házat kellett keresniük, amelyben elvállalták az étkeztetésüket és onnan kiindulva már valóban ingyen hirdették a környéken az evangéliumot. Ezzel több tanítását is megvalósították Jézus evangéliumából:

1. Nem gyüjtöttek földi javakat.

2. Nem gondoltak a holnapra.

3. Nem vittek magukkal sem erszényt, sem váltás ruhát

4, Ingyen hirdettek.

És amikor tovább mentek csak annyijük volt, mint amennyivel odamentek.

Pál ezzel szemben munkahellyé tette az evangélium hirdetését és bevezette az evangélium hirdetéséből való megélhetést biztosító  jutalék-, vagy adományozási rendszert. Ennek következtében mind máig ott vannak a gyülekezet nyakán élő igehirdetők, gyülekezeti vezetők, akiknek támogatására minden alkalom végén megjelennek az adományokat begyűjtő kosarak, vagy kalapok.

 

Lehet Biblikusnak mondani azt az igehirdetőt vagy evangélistát, akik ingyen leadja a tanítását, de az alkalom végén kitárja a markát, na most önként hálát lehet adni, dalolva, nem kényszerűségből és szomorúsággal, mert az ilyet nem kedveli az Isten.

Valóban Biblikus, mert Pál anyagában (idézett 2 Korinthus például) megtalálja rá az igazolást, de nem evangéliumi.

 

Pál Szent Lélek általi küldetése persze hogy nem ciprusig tartott, de az Apcsel 13,2-3 igehelyet nem használhatjuk fel erre bizonyítékként. Onnan csak annyi derül ki, hogy megbízása miatt a Szent Lélek elválasztja a többiektől Pált és Barnabást. Szerintem nem szabad többet belemagyarázni, mert pont ilyen túlzásokkal és csúsztatásokkal tüntethetik el az összes lényeges különbséget a Biblia egyéb álláspontjainál is.

 

 

Előzmény: vámmentes (2387)