vámmentes Creative Commons License 2006.09.21 0 0 2383

Nem érted, hogy nem Pál mondta azt tartalmilag, hogy azok, akik az evangéliumot hirdetik - az evangéliumból éljenek, hanem Jézus, mégpedig akkor, amikor azt mondta, hogy

"azt egyétek és igyátok, amit Ők adnak: mert méltó a munkás a maga jutalmára!"(Luk. 10,7.)! 

Ez jelenti ugyanis az evangélium ingyen történő átadását - ha befogadják az örömhírt, akkor "adnak" örömest az örömhír/evangélium hozóknak, ha nem fogadják be, akkor nem fognak adni, s az örömhír hozóknak még a port is le kell verni a lábukról, nemhogy ételt, italt kérni tőlük a megtett fáradozásukért, munkájukért. Magyarán attól ingyenes, hogy csak önként adott adományok fogadhatóak el, ha olyan pedig nincsen, vagy túl kevés, akkor marad az evangélium hirdetése mellett a kétkezi munka, s az elsődlegesen abból élés. 

 

Nincsen ugyanis függővé téve sem Jézus, sem Pál által az anyagi javaktól az örömhír hirdetése, ugyanis az evangéliumnak, az örömhírnek a befogadói maguktól "adnak" majd a szolgálatra Jézus szerint, úgy, ahogyan Jézusnak a szolgálatára adtak, a Jézus által hírdetett örömhírt meghallva - önként, s nem utasításra!!! Pál ezt az elvet erősíti meg, amikor az evangélium hirdetőinek azt mondja példaként, amit Jézus mondott, azaz az "ételt, italt" azok adják Nekik, akik az örömhírt megértve és befogadva önként, örömmel, s "nem szomorúságból vagy kénytelenségből" (2.Kor. 9,7.) támogatják ezzel a "szentek szolgálatát" (9,1.), s így az evangélium, az örömhír hirdetésének üzenetét!

 

Ha ebből bőség lesz, az sem volt baj sem Jézusnál, sem Pálnál (Fil. 4,12.), ha pedig marad a folyamatos szükség, s a nélkülözés, szűkölködés, akkor azt is vállani kell az Úrért. Jézus sem szűkölködött a szolgálata során, volt lakhelye, ahonnan kiindult (Ján. 1,40.), ahová bármikor visszatérhetett, és vissza is tért időnként, de a szolgálata nem helyhez kötött volt, s emiatt szólt arról, hogy menet közben nem volt garantált az, hogy mindig a legmegfelelőbb körülmények között fog megszállni. De Neki mennie kellett, s emiatt hangzott el Tőle ez a megjegyzés, s nem amiatt, mert egyáltalán ne lett volna Neki lakhelye! Jézus köntöse is olyan értékű volt, amire érdemes volt sorsot vetni, kézről kézre adták szinte Őt, vendégül látva az átlagos és előkelő emberek annak érdekében, hogy jobban megismerhessék, stb....

Ne értsd félre tehát ezt az igét sem, volt bizony Jézusnak olyan lakhelye, ami a sajátja volt, amiben "nála maradhattak" (Ján. 1,40.) az emberek, s nem másnál, hanem "nála", a lakóház tulajdonosánál! Az volt tehát az áldozat, hogy ezt a biztos helyet elhagyta a feladata teljesítése érdekében a bizonytalanra váltva, de ugyanezt megtették a követői is - ugyanazt a jutalmat nyerve ezáltal, mint Jézus, kincset a mennyben az áldozatukért. 

 

A Szentlélek pedig nem csupán Ciprus szigetére küldte ki Pálékat, hiszen onnan is mentek tovább más helyekre, először Perga tartomány Pamfília városába, majd ez után nem Antiokhia városába, hanem Antiokhia tartományban Pisidia városába térve vissza, majd Ikóniumba, Listrába, Derbébe, s csak utána visszatérve Antiokhia városába!

Ciprus tehát csak az első állomás volt, s közben a Szentlélek végig velük volt, s irányította a szolgálatuk irányát. Volt olyan hely később, ahova kifejezetten a Szentlélek nem engedte Őket (Apcsel 16,6.). Tehát végig a Szentlélek irányítása alatt volt Pál, egyértelműen amiatt, mert nem csak Ciprus szigetére korlátozódott a kiküldetése, hanem más személyek által is megerősített tény az, hogy Pál Jézus "választott edénye, hogy hordozza Jézus nevét a pogányok és királyok, és Izrael fiai előtt" (Apcsel. 9,15.). Sehunn nincs tehát semmiféle Ciprusra utaló korlátozás, Ciprus ennek a nagyívű jézusi tervnek csak az első állomása volt!

 

A döbbenetem egyre csak erősödik, ha még tovább fogsz értetlenkedni ilyen egyszerű és világos összefüggések kapcsán. Nem szóltam napokig, s nem is fogok, ha itt is elölről kell kezdenem bizonygatnom alap dolgokat, mint pl. Barnabás Szentlélekkel való betöltött állapotát nemrég. Vagy megérted azt, hogy mennyi, de mennyi helyen tévedsz ismét, vagy ismét túl kis léptekre kényszeríted a másikat. Amiben én nem vagyok immár partner - ezt megmondtam a múlt héten. És marad a topikod mások által is ezt látva a bibliásoktól nagy ívben elkerülve! 

 

vm

Előzmény: takarito (2382)