Sok dolog nem oké ebben a pár sorban, bár akad igaz is.
Nem állitom hogy nem lesz erősebb, nyomatékosabb a motor de milyen áron? Valószínű hogy csak egy szűk keresztmetszetben fogja a plusszt leadni, máshol pedig gyengül.
Ezen kivűl ,a fogyaztásod megugrik ,hivatalos zöldkártyára esélyed sem lesz , és szerintem a motort is galyra vágja. A P-Box csak meg hamisítja a bejövő jeleket és ezzel plusz üzemanyag befecskendezésre bírja a computert.
Az utolsó mondat igaz (de szinte csak az), tényleg így szoktak működni.
Az eszköz bonyolultságától függ, hogy ezt csak egy sima ellenállással oldják meg 5 Ft alapanyagból (univerzális kalap szar), vagy tényleg egy bizonyos (fajta/méretű/típusú) motorhoz igazított doboz.
Ez utóbbiak 70-220e Forintért kaphatók, sokszor még a gyártótól is rendelhető, pl. a Skoda is árul Steinbauer P-boxokat, amik az egyik legjobb minűségűek, még TÜV-bizonylat is jár hozzá, ráadásul a garancia megmarad a kocsin is. EZ kárt nem igen szokott okozni a kocsiban, de természetesen ez se perpetum mobile, varázsolni sem képes - kompromisszum.
A fogyi nem szokott emelkedni, sőt. Gyakorlatilag mindenki csökkenésről számol be, akár chipeltet, akár boxot rakat be. (kevésbé kell nyomni, hoyg tartsd a tempót, nem is váltasz vissza.)
A jobb boxok és a jól megírt chipek (pl. a TÜV-ösök meg a garisok) még a zöldkártyát se veszélyeztetik, az tuti. (Amúgy súgok, egy katalizátor nélküli, 210 lóra húzott 1.9 TDi szénné húzva is átment a zöldártyán MEGKENÉS NÉLKÜL, szóval nem tudom, mit mérnek ott, de kormot valszeg nem igen. :))
A box szinte mindig eltávolítható nyom nélkül, és még a turbónyomást se meli, egyszerűen több kaját ad, ami sokszor jár füsttel. Ha ügyes a doboz, akkor kevesebbel. Az ereje többnyire így is szembeszökően megemelkedik.
A gyári tuningboxok cikkeivel tele azinternet. P. ez is: http://www.vezess.hu/teszt/teszt_seat_altea_20_pd/5745
Elég meggyőző, pedig csak egy box.
Aki meg próbálta már, az mind azt mondja, hogy még mindig sehol nincs egy rendes chipelt autóhoz képest.
Én személy szerint a klasszikus csiptuningnak sem vagyok híve. Mert itt mitörténik ,szinte (figyelem ,mielőtt bele köt valaki, mondom szinte) ugyan az mint a P-Boxnál. Vagyis hamis jeleket ,vagy hogy pontossabb legyek a bejővő adatokra hamis reagálás.
Nem.
Ez már jobb mint a P-Box ,de itt is álltalában csak az történik hogy meg tólják az üzemanyagot. Tehát az eredmény ugyan az, mint a P-Box esetében.
Nem.
De ne menjük bele, tényleg.
Röviden: drasztikusabb, hatékonyabb (!), ugyanakkor veszélyesebb megoldás is, és a garit többnyire felrúgja.
Növekszik a motor hatásfoka, erősebb lesz, természetesen magasabb szennyezőanyag-kibocsátást erededményez, de ha értelmes ember írja, JOBB, MINT A BOX.
Kevesebbet (!) füstöl, _lényegesen_ jobban megy, stb. Egy élmény.
Cserébe ez az erő jobban nyírja a hajtásláncot, szóval ésszel. Kompromiszum, csak nagyobb a boxnál. Töltőnyomást is emel, szóval ésszel kell csinálni. De ha jól csinálják, megéri. A profik szerint mással nem is szabad foglalkozni, a boxokat legtöbbször megvetik (valahol joggal).
Kb. ugyanannyiba kerül mindkettő (a garis boxok viszont ×2 annyik, pl. amit a Skodához is lehet venni), a különbség viszont brutális.
Ha én egyszer rászánnám magam (szerintem nincs esély ilyen örültségre) akkor nem P-Box ,nem is csiptuning, hanem úgy mond motor OPTIMANIZÁLÁST kérnék.
Az micsoda? :))))))))))
A lényeges különbség , míg a P-boxnál és a csiptuningnál , egy előre legyártot tunig dolgot raknak a gépbe, addig az optimanizálásnál a motor egyedi beállitásait hangoljág a legoptimálisabbra.
:)))))))
Ugyan már, ők is csak vízzel főznek. Módosított elektronika az is, és hidd el, legtöbbször egy neves tuningcég, vagy épp egy "gyári" (hivatalos) tuningcég cuccait használják, ez meg lényegében csak a marketingben különbözik a fent említett jobb(!) cégektől.
A Porsche Hungaria is sima átírt vezérléssel adja át a demo autóit, beszélgettem már tulajjal, meg írta sok cikk is.
De mivel érzem, mit "szeretnél" a kocsidba: igen, van olyan, hogy "személyre szabott chip" (azt írtad legutóbb), de ezt megírja egy jobb ember neked bármikor. Szóval ez nem titkos tudás.
A sima univerzális chip viszont egyszerűbb, nem kell próbálgatni, nem basz szét semmit, és hit kérdése, mi a jobb...
A neves (TÜV-ös) német cégek is egyen-szoftvert írnak, ami minden autóra jó, kíméletes, "arany középút" (ha minden igaz).
Nem egyszerű kérdés ez azért. De semmi nincs ingyen. Ha kihaszánlod a sok plusz lovat,meg mindig taposod, annak idővel meg kell fizetni az árát.
Persze sokaknak még így is megéri a tuning, egy új turbó vagy egy kuplung 2-3 évente bőven megéri az árát, hogy leverj mondjuk egy Honda Integrát gyorsulásban/utcán/pályán/fogyasztásban egyaránt, és ehhez nem kellett 10 millás kocsikat venni. :)