nagy kár lenne összekeverni a CD minőségét azzal a hangforrással, amit a stúdiószallag, stúdióDAT tárol...
Megnyugtatnálak, hogy azért ez nem ilyen egyszerű. A régi szallagos felvételeknél 8/16/32 sávos stúdió magnetofont használtak (szerencsére vannak még páran akik még mindíg e mellett döntenek, illetve vegyesen használják), ha kellett többet is, és ezt tették fel a keverőpultra, illetve akár többször is effektmódosításra, majd ismét szallagra. A keverőpult, és használt eszközök paramétereit és típusát vagy feljegyezték, vagy nem. Vannak olyan masterek, ahol effekt nélkül is rögzítették a hangszereket, és így utólag effektelték meg, és így is masterre tették.
Ma már persze nagyrész digitális cuccok vannak, de a legtöbb Audió CD-n, még ma is (szerencsére) az szerepel, hogy AAD-s, azaz analóg rögzítés, analóg keverés, és digitális felvétel (a CD miatt a vége mindíg ez :), van még DAD, és DDD.
Tehát akármilye nmódon is készüljön, a lényeg ,hogy van egy masternek nevezett hanganyagunk, de ezután jön az a dolog, ami ennek a sokszorosítása a megfelelő médiára...
Először lemásolják magát a masteranyagot lehetőleg un. olyan adathordozókra, ha ez megvan kellő példányban szétdobják a sokszorosítást végző stúdiűk között, úgy, hogy már általában nem többsávos az (bár erre is van példa), megírják a licenszeket, meg egyéb marhaságokat, aztán jön a sokszorosítás, és itt tévedtél egy picit, de nem gond ;-) Nem úgy csinálják, hogy a CD-re készült hanganyagot keverik az LP-re, hiszen a master anyagot mikor a CD-re nyomják akkor is egy speciális átalakításon megy át, még akkoris, ha az eleve digitális, mivel a StúdióDAT minősége fényévekkel az AudióCD felett jár, legalább 5-10x-es minősége van (szerintem ennek ellenére is megöli a stúdiómagnó :)), ezért át kell alakítani azt, és legtöbbször ez digitális (főleg hangszín, és dinamikabeli) kompenzációval kell, hogy járjon.
Maga az LP un. ez az eset, annyi különbséggel, hogy először át kell konvertálniuk ha digitális a master analóggá, majd azt egy fordított korrekción kell hogy átvezessék, azaz gyakorlatilag kiemelik a hanganyagot magasabbra, főként a mélyeket és emiatt a magas frekvenciatartományt is (hogy miért azt is tudom, de ez most túl bonyolult lenne ide :D), persze van már digitális korrektor is. Tehát nem beszélhetünk külön CD, és LP keverésről, hiszen a masterről az átvitelt szabványban rögzített laboratóriumokban kikisérletezett eszközök végzik, és nem arról van szó, hogy külön be kellene keverni a hangforrásokat ,azért lettek kitalálva, hogy a master hangját ezzel az eljárással mindegyik média a leghűségesebben adja vissza.