cápaFeri Creative Commons License 2006.09.17 0 0 4399

"Jó reggelt,

köszi CápaFeri az infót! Kb. hány kilométert kell (ajánlott) bejáratni?
Én ahány embertől kérdeztem, mindenki mást mondott, az eredmény 0, 500, 1000, 2000 és 5000 km lett? Na ettől nem lettem okosabb :)
Az új autóba sikerült két nap alatt beleszeretni, gyarkorlatilag folyamatosan megy..
Sajna az asszonynak már odaadtam, és neki is bejött.
Ápolásra nem lesz gond!

+1 kérdés: a váltó be fog kopni? most elégé akadozik, ez az 1 ami nem tetszik.

Üdvözöl a nejem!!! :)"

 

Hali Bobby!

 

Mindenekelőtt kedves nejedtől elnézést, igazán nem akartam személyeskedni! :-))

Ami a bejáratást illeti: Nem tudom, mi a hivatalos eljárás, amihez mondjuk egy komolyabb cég is adná a nevét, de az tuti, hogy még a mai technika sem képes olyan gyártási felületet előállítani az alkatrészeken, ami pár ezer km alatt egy motor mozgó alkatrészein kialakul. Így szerintem az első 5000-nél egy soron kívüli olajcserét megelőzően óvatos bánásmódra van szükség. A legfontosabb, hogy ne erőlködjön a motor, ne kapjanak az alkatrészek nagy terhelést, főleg alacsony fordulaton.

Inkább kis gázzal, huzamosabban pörgetve lassan kell gyorsítani, mint nagy gázzal gyorsulva hamar felváltani.

Nagy vonalakban és természetesen a határokat nem ilyen élesen betartva, de én valahogy így jártam el: Az első ezerben 2500-3000-nél mindig elváltottam, nem előzgettem és a gázpedált sosem nyomtam 1/3-1/2 állásnál lejjebb. A második ezresben előzéseknél már 4000-ig engedtem, de még mindig nem nyomtam 1/2 gáznál többet. A harmadik ezresben már néha eleresztettem előzéseknél 5000-ig viszonyt padlógázt, 5000 feletti fordulatot, végsebességet még kb. ötezerig nem fogok megtenni. (most van benne 3300)

Ha sűrűn használod városban, minimum egy tankolásonként vidd el legalább 20-30 km-re állandó 120-130-as tempóra egy autópályára, hogy ne kormolódjanak a szelepek, ki legyen égetve a motor és a kipuff.

A váltót ne erőltesd, jobb attól nem lesz! Ez ilyen, gyenge pontja a lacsinak. Főleg a harmadikat kell megszokni, kissé jobbra kell tolni az egyenes helyett. A 94-es kiadású Corsa-B járgányomban volt ilyen pontatlan. Kíváncsi vagyok, hogy ha bejönnek a hidegek, ugyanolyan dermedt lesz-e az olaj ebben is, mint abban volt és mégjobban fog akadozni? Hmm. Még a jó öreg kadett-e ben volt asszem először ez a konstrukció, onnan örökölte a corsa-b az 1,2-es nyolc szelepes motorral együtt.

Jó utat!

Üdv!

 

 

Előzmény: Bobby_la_cetti (4380)