Szerintem is a legjobb terepjáró a Niva, olyannyira, hogy a sok kapitalista csoda mélyen elbúlyhat mögötte*. Bár az már egy másik kérdés hogy A Főváros Emberkert utcái sokszor kimerítik az alulmulhatatlan kategóriát.
Ami egyébként számomra a Nivámban a legklasszabb az a fogyasztása. Mindenféle (és sok) tereppel, meg normál üzemmód, meg miegymás és 8 liter alulról érintve. Persze nincs kizárva, hogy a szovjet tűrések közül egy bazi jót sikerült kikapnom, de ez maga a tökély számomra.
Egyik kollégám most kapott a cégtől új Nivát. Szervós. Nincs benne benzinszag. Állítása szerint egy álom terepen vele a megfordulás helyben. Viszont már gyárilag rohad a kasztni. Háááááááááát ... az ISO még messze van Niváéktól, de talán ez nem is baj.
Ennek a villanydolognak utánanézek (ill a szerelő). Jövő héten megy nagygyógyításra. (Vellany átvizsgálás, meg az első fékmunkahengerek. Ugyanis a bal rendszeresen nem húzódik vissza jól. (Vsz. a jobb sincs jobb helyzetben, csak egy kicsit kevésbé vacak). Egyúttal a fékfolyadék ki lesz cserélve, ugyanis gyanús, ha a munkaheger beregadt, akkor a fékfolyadékba már egyéb kosz is beuszott, és akkor a munkaképessége a folydéknak már biztos nem az igazi.
Kérdés:
Milyen hamar mennek el a szilentek, a lengéscsillapítók? 70.000 km-nél érdemes átvizsgáltatni, cseréltetni?
__________
* Nyilván nem véletlenül használ Nivákat az Osztrák, a Bajor, de még a Svájci Államerdészet, ill erdészeti szolgálat, sőt mi több sok magánerdész is, de még egyes sípályások is. Összességében nagyon nagyon sok százat. Tapasztaltam odáát náluk.
Csak azok jórésze 1,9 TDi (assze Peugeot mocival)