Jóízű képek, minnél többet belőlük.
Szóval az este. Jó volt. Bővebben, nagyon jó. Ez egy olyan alkalom volt, ami nagyon ritkán adódik egy földi halandónak. Theremin, Ondes Martenot, Modular Moog, Mellotron, rhodes MKI és A100. Főleg egyszerre! Nemzetközi viszonylatban is egyedülálló előadás. Mindenkinek jutott a Trambi által beszkennel nagyon szép kiadványból is. Egy pár tartalék maradt komoly érdeklődőknek :-)
A Thereminnel a német lány fantasztikusan bánt. Hajlítások, tiszta hangközök, nagyon finom dinamika. Pedig kézzel kellett "legyezgetnie" az antennák körül. A jobbkezével az álló antenna előtt mintha fogdosott volna valamit az ujjaival a távolságot változtatva. Ezzel a hangmagasságot, hajlítást végezte. A fekvőantennához balkézzel közelítve halkult a hanxer. Ez a darab az ötvenes években a fiatal Moog által megépített. XX. századi klasszikus művek kerültek előadásra. Debussy, Rimszkij Korszakov művei, azthiszem bőgő, ill. zongora kísérettel.
Az Ondes Martenot szinte már egy hetvenes évekbeli szintetizátor. A színpadon szereplő, az egy 1930-ban készült példány!!! A billentyűkkel játszható ismert szintihangok mellett volt egy fémszalag, amivel precíz hajlításokat lehetett végezni. A különleges hangszórók, mint pl. a gonggal egybeépített eredeti diffúzor is bolondította a hangképet. Szintén nagyon finom előadás Christine Ott részéről, kortárs komolyzenei darabokkal, szólóban vagy zongora kísérettel.
A Hammondomon Fogarasi János játszott. Népdal feldolgozásokat és pár Jimmy Smith átiratot adott elő. Ő valamikor az M3-hoz volt hozzászokva, de szépen szólt a hanxer. Lábpedált nem használt. A kísérete a két fiatal Lakatos Pecek testvér bőgőn, dobon - óriási. A dob tiszta Buddy Rich. Kell ennél több?
A Rhodeson Szakcsi Lakatos Béla a két testvérrel hatalmas előadást tartott. Vataps. Sok érdekes infót adott, hogy az első Mo-i Rhodest ő hozta be New Yorkból, meg mi mennyi volt, Pressernek az A100-asát is ő hozta Németo-ból :-)
A Mellotron viszont nem egy önálló és szólisztikus hanxer. Viszont ennek ellenére az a tipikus hangja lúdbőröztető, hátborzongtató. Ezt az előadáson szét is szedték, kiemelték a magnószalag tárolót. A szalagok három sávosak a billentyűzélesség miatt = 3 hanxín. (a 4sávos collosból 1 le) A szalagok 7mp hangot tudnak. A billentyű elengedésekor rugó visszahúzza a kezdeti állapotba. Azért nem loopolt mint a Bíró féle Bájrotron, mert így perkusszív hangok is lejátszhatók mindig a szalag elejéről. A billentyűk meg az alatta lévő gumigörgőkkel gyakorlatilag egy magnó play gombjai. Muris, kissé esetlen és ennek ellenére a legfantasztikusabb.
A Modular Moog C3 egy brutál állat szintetizátor. 68-as évjárat. Rendkívül bonyolult, ketten is "gépészkedtek" rajta az előadás közben. Jöttek a legvadabb Emersonos hangok. Ennek ellenére koncertre, meg csakúgy zenélni nem alkalmas a rendkívüli bonyolultsága miatt. Ez stúdióeszköz.
A zene közben észrevétlenül átváltottak Kaltenecker trióra. Zsolt Nord Modularral folytatta hasonló hangokkal nagyon átütő játékkal, ámbár soxor zongorázott szinti hanxínekkel. Papesh baszusa, Borlai dobolása mellé szintén viláxínvonal.
Sokat veszített aki ezt az estet kihagyta.