takarito Creative Commons License 2006.09.08 0 0 2280

Az a feltételezesed, hogy az apostolok csak az Istennek engedtek és az embereknek nem, azokon a korlátokon belül igaz, amely korlátokat saját elméjük felállított. (Ezt most nem a Bibliából vettem)

Mit jelent ez?

 

A Szent Lélek csak annyira tud mundenkit vezetni, amennyire azt ő engedi. Ha a Szent Lélek kijelentéseit valaki tévedésnek tartja, nem fog neki engedni. Ezért előfordulhat a legjobb apostollal is, hogy téved, Pál aspotolról meg bizonyítható is hogy téved, hiszen sok tanírtása nem egyezik az evangéliummal.

 

Én is tévedhetek, különösen akkor, ha nem nézek utána dolgoknak és hitből vágok válaszokat. Tuti belefutok, valami tévedésbe, már megtanultam, a fórumos beszélgetésből is.

 

AZ az állításod, hogy az apsotolok inkább engdtek Istennek mint embereknek, mindig azt a kérdést is felveti, hogy vajon miben, és mennyiben.

 

Lássuk Pál apostolt.

Hogy az apostolok Istennek engedtek, amikor befogadták Pál apostolt, ez sajnos nem állíthatod, mivel a Biblia arról ír, hogy Barnabás beszédének hatására engedtek az apostolok Pál ki-be járásának. Azt tehát mondhatod, hogy Barnabásnak engedve, mert a Biblia erről beszél.

 

Az a bizonyos minden megvizsgálás a bensőben az valójában annak a korlátolt lelkiismeretnek a hatásának való engedés, amelyet hit által szívből elfogadott nézeteik a messze menőkig behatárolnak. Pontosan ez működik minden keresztényben is, aki a bensőben való igazolásra hivatkozik, ha ez a hitük téves, akkor is Isten kijelentésének tulajdonítják. Isten valójában csak annyira tud tisztán megnyilatkozni az ember bensőjében, amennyire ezek a téves gondolatok, téves hitek, hamis nézetek nem akadályozzák. Mivel tapasztalható téves megnyilatkozás Pál részéről, nála ennek a folyamatnak a működése kiválóan megfigyelhető.

 

Azt nyugodtan lehet állítani, hogy a szándékuk az apostoloknak mindenképpen az Istennek való engedés volt, ezt még én sem vonom kétségbe. De én azt is állítom, hogy Isten akaratát meg is kell érteni, mert csak akkor fog gyümölcsöt teremni. Ha viszont jószándékból félreérted, a gyümölcstermés elmarad. Megértés vonatkozásban pedig mind Péter, mind Pál esetéből látható a korlátolt felfogás eredménye, sorozatos tévedésükben felismerhetően emberi okoskodásra ismerhetünk.

 

Másfelől. Ha fenntartod azt a jogot, hogy az ember az írott teljes  Biblia ismerete nélkül képes a benseje által megítélni az Isten akaratát, akkor ez ma is, nálad is, és mindenkinél érvényes kell hogy legyen. Ha ezt a ma élő embereknél megtagadod, akkor az első apostoloknál is meg kell tagadnod.

 

A Pál apostol tévedéseinek vagy igazságainak bizonyítása azonban bonyolultabb annál a műveletnél, hogy azt egy keresztény hit által egyszerűen igazságként elfogadja.

Annak bizonyítása ugyanis éppen úgy az élet tapasztalatokon keresztül tud megtörténni, mint Isten akaratának a  megismerése. Ha valaki nem éli meg Jézus tanításainak az igazságait, akkor képtelen meglátni Pál apostol tévedéseit. Az ilyennek éppen olyan nehéz bebizonyítani Jézus tanításainak az igazságait, mint egy hitetlennek azt, hogy Isten van, mert az sem tapasztalta meg Isten létét.

 

----

Ha nem érsz rá, szívesen megvárom, míg ráérsz. Az ellen nem tudok tenni, hogy ha elmegy a kedved az egésztől, azt fontold meg, hogy célom a dolgoknak a végére járása, és értsük meg, akár közösen,  mi igaz vagy mi hamis a dolgokban.

 

Előzmény: vámmentes (2277)