grega404
2006.09.07
|
|
0 0
44
|
Szerintem szükségtelen, mert a 6/1990 KÖHÉM rendelet foglalkozik a közúti járművek forgalomba helyezésével és forgalomban tartásával. Ennek 2.§-a azt mondja ki, hogy az általad hivatkozott 1/1975 KPM-BM rendeletet kell alapesetben alkalmazni a meghatározott járműkategóriákra, azonban amennyiben a 6/1990 KÖHÉM függelékeiben feltüntetett fogalmak ettől eltérnek, akkor az az irányabó. Javítsatok ki, ha tévednék, de nekem ez az értelmezés a helytálló. Érdemes átböngészni a segédmotor kerékpárra vonatkozó részeket ez foglalkozik ugyanis az SMKP-k és motorkerékpárok un. "L" osztályokba sorolásával (esküszöm eddíg nem is hallottam ezekről) és azokkal szemben támasztott összes követelményeivel az irányjelző berendezéstől a szélvédő és szélvédőmosó berendezésen keresztül a gumiabroncsokon, terheléseken át a motor és annak teljesítményéig mindennel. Le van ez már szabályozva, csak ez még nincs a köztudatban. "1. § (1) A rendelet hatálya - a (2) és (3) bekezdésben foglalt kivétellel - a Magyar Köztársaság területén közúton vagy közforgalom elől el nem zárt magánúton (a továbbiakban együtt: közút) közlekedő járművekre terjed ki. ... 2. § (1) A rendelet alkalmazásában jármű: a gépjármű, a mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, ezek pótkocsija, a segédmotoros kerékpár, a kerékpár, az állati erővel vont jármű és a kézikocsi. A járművekkel kapcsolatos fogalmakra - a rendelet Függelékeiben meghatározott eltérésekkel - a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendeletben, valamint a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendeletben (a továbbiakban: ER) meghatározottakat kell alkalmazni. A járművek egyes kategóriáit a rendelet Függelékei határozzák meg." |
Előzmény: rrr4r (43)
|
|