Or Kán Creative Commons License 2006.09.07 0 0 127

Az első körben legdrágább ajánlatot tett konzorcium építheti az M7-est

 

(2006. szeptember 7. 14 óra 39 perc)

A Porr-Viadom-Terra-Asdaq konzorciuma (PVT-M7) nyerte az M7-es utolsó, Balatonkeresztúr-Nagykanizsa közötti szakaszára kiírt közbeszerzési eljárást. Az osztrák-magyar konzorcium az első körben még a legdrágább ajánlatot tette, a másodikra azonban csökkentette árait. Egyébként pedig ő volt az egyetlen, melyet nem zártak ki a versenyből, így nem volt nehéz dolga.
 
Mint az Index beszámolt róla, a Balatonkeresztúr és Nagykanizsa között 35,5 kilométer megépítésére kiírt közbeszerzési eljárás győztese az első körben még 49,9 milliárd forintos ajánlatot tett. A második körre azonban a pályázók többsége csökkentette az árait, így a Porr-Viadom-Terra-Asdaq konzorcium is 43 milliárd forintra. A legolcsóbban egyébként a Vegyépszer-Betonút építette volna az autópályát: 41,4 milliárd forintért.

Kizártak azonban mindenkit a most nyertes konzorciumon kívül. Először a hat pályázóból négyet, mire Kóka János gazdasági miniszter vizsgálatot kért az ügyben. Az újra lefolytatott eljárásban aztán már öten estek ki. Azt egyelőre nem tudni, hogy a vesztesek megtámadják-e a döntést, mivel erről sem a Vegyépszer, sem a Betonút nem nyilatkozott a lapnak.

Az M7-es utolsó szakaszának építési költsége tehát kilométerenként feltehetően 1,21 milliárd forint lesz, aminél olcsóbban folyóáron 2003 óta nem épült autópálya. A tervek szerint a konzorcium 2008. május 31-ig adja át az utat, bár az eredeti tervek szerint még ez év végéig kellet volna végezniük az építéssel.