1. Nem.
Barnabás nem a 11-i fejezetre lett "Szentlélekkel betöltve", hanem már pünkösd napja óta a kezdetben megalakult jeruzsálemi gyülekezet tagjaként
- vagy a 120 jézusi tanítvány között: "...és megteltek mindnyájan Szentlélekkel..." (Apcsel. 2,4.),
- vagy ennek hatására Péter szolgálata nyomán a "3000 lélek" közül (2,41.) Ő is "vette a Szentlélek ajándékát" (2,38.),
- az így kialakult jeruzsálemi gyülekezetnek volt a tagja tehát, amelyiknek egyik fő jellemzője az azonos lelki, szívbéli minőség volt, az, hogy "egy volt a szíve és a lelke", s így a bensejük állapota mindannyiuknak (!) (4.24.),
- ez volt az azonos szellemi minőség, emiatt "teltek be mindannyian Szentlélekkel" (4,31.) nap mint nap "egy szívvel-lélekkel" (4,32.),
- köztük a "mindannyian" tagjaként Barnabás is (4,36.), jóval Pállal való találkozása előtt!!!
Ez az állapota megmaradt mindvégig, ezt az állapotát csak megismétli az Ige a 11,24-ben.
Egyszerűen nem értem, hogy miért nem fogadod meg a figyelmeztetésemet, s miért nem olvasod el Barnabással kapcsolatban alaposabban ezt a néhány fejezetet? Mert nagy öngólt lőttél ismét, mert Barnabás bizony a Szentlélekkel betelt ember volt már réges-régen, jóval Pállal való találkozása előtt!!!
2. A kijelentésem nagyonis bibliai, mert:
A Szentlélekkel teljes apostoloknak mondhatott volna Barnabás bármit, a feje tetejére is állhatott volna, de akkor is csak akkor értettek volna a javaslatával egyet, ha azt a bensejükben a Szentlélek igaznak és elfogadni szükségesnek mondja. A Szentlélektől kapott belső bizonyságtétel miatt engedték a damaszkuszi tanítványok által már elfogadott (Apcsel. 9,19.) és támogatott (25.) Pált maguk közé egyes jeruzsálemi tanítványok kezdeti ellenkezése ellenére. Ezt az elvet vallották nyíltan is az apostolok, s ezen elv érdekében kockára tették az életüket számtalan alkalommal, már jóval ez előtt az eset előtt (!) is vallva, hogy:
"Istennek kell inkább engedni, hogynem embernek" (Apcsel. 5,29.).
Tehát az apostolok ezen elvet megtartva Pál esetében is "Istennek engedtek, s nem embernek". Ezt az elvet megtartották életük végéig!
Döbbenetes számomra, hogy ezt sem vetted észre, hanem tájákozatlanságod miatt vitatsz olyan dolgot, ami evidencia a Szentlélekkel betöltött emberek esetében!
3. Az Ige felsorol 5 személyt a 13,1-ben, majd mind az 5-ről írja a többes szám miatt, hogy "szolgáltak és böjtöltek", majd azt mondja, hogy "monda a Szentlélek". A közös szolgálat és böjt eredménye volt az, hogy mindannyian vették a Szentlélek kijelentését, erről tanúskodik az, hogy az Ige egyetlen személyt sem emel ki külön olyasmit jegyezve meg, hogy ez vagy az a személy szólta az 5 felsorolt közül külön a Szentlélek kijelentését, hanem a közös szolgálat és böjt külön megemlítése éppen azt jelzi, hogy az ebben a közös szolgálatban és böjtben részt vevők mindegyike megkapta Szentléleknek ezt a kijelentését. Csakúgy, mint az Apcsel. 15,28-ban...
4. A kézrátétellel való kibocsátásban a maradó 3 személy közül legalább 2 részt vett az Igében szereplő többesszám miatt. Ez tény.
Az is tény, hogy utána az Ige azt írja Pálékról, hogy annak ellenére, hogy külsőleg emberek "bocsátották el Őket" (13,3.), ennek ellenére tartalmilag Pálék a "Szentlélektől lettek kibocsátva"(13,4.) a munkára. Márpedig a Szentlélektől csak úgy lehet kibocsátott az ember, ha azok az emberek, akik külsőleg elbocsátották Őket - a Szentlélekkel egységben voltak. Vagyis nem emberek meggyőzésének engedve, hanem Istennek engedelmeskedve - amely elvet az apostolok is megfogalmaztak az 5,29-ben. Emiatt nyilvánvaló, hogy az elbocsátó minimum 2 emberhez is szólt a Szentlélek akkor, amikor arról ír az Ige a 13,2-ben, hogy "monda a Szentlélek."
Egyszerűen annyi tárgyi tévedésed és hanyagságod mutatkozott meg ismét ebben az egy szem hozzá(m)szólásodban, hogy az megdöbbent engem, s sztem minden e vitát érdemben olvasót. A Pál megtérésével és szolgálatának kezdetével kapcsolatos kezdeti és mostani következtetéseid tehát nem igazak, s nem állnak meg. Keress magadnak más témát szerintem, s ismerd el a mostani tévedéseidet, mert itt csak öngólokat lősz folyamatosan.
Ez van.
vm