ettől mindig agybajt kapok: telepakolják az összes autót, a legkisebbektől kezdve vassal (oldalvédelem, merev karosszéria stb), aktív passzív biztonasági kiegészítővel (abs, légzsákok,), kényelmi szirszarokkal (elektromos mizériák, klíma) ami szép és jó, de egy autónak ettől tömege lesz. ma már nemigen van 1100-1200 kg alatt autó, még a legkisebbek sem, és belepakolják ezeket a lópöcs 1,2-1,4 motorokat. ami persze tök jó, mert a biztosítás kevesebb valamivel (nem tudom mennyivel... lehet, h jelentős), és az újonnan bevezetett teljesítményadó is jótékonyan hat rá DE:
- megnő a fogyasztás, ugyanannyit eszik majd, mint egy 1.-6- 1.8 autó, főleg, ha haladni is akar vele, és kitapossa a belét
- szvsz balesetveszélyes is, mert autóúton, országúton egy kamiont nem tud megelőzni biztonságosan, mert kilóméterek kellenének hozzá. a sofőr egyre türelmetlenebb lesz, végül bedurran az agya, és előz egy félig bizonytalan helyzetben, és már kész is a baj...
persze lehet erre azt mondani, hogy van, aki nem előzget (a kamionok mögött feltorlódó 15-20 autós kocsisorokat imádom... persze más kérdés, ha olyan az útszakasz, ahol nem lehet előzni), és hogy van, aki nem tapossa ki a belét, de én azt gondolom, az mindig jó, ha van erőtartalék egy autóban. Sopronba mentem le még februárban egy 1400 kg-os, 1.4 Citroen C4-gyel... hát izé... a traktort megelőzni a nyolcvnmittoménhányas úton (Győr és Sopron között) egy horror volt, de tényleg.
szóval... én ezt valahogy nem értem. megint és mindig csak a butítás...
minden más volt régen, amikor egy autó 8-900 kg volt, ahhoz még szűkösen elég egy 1.2 motor... de a mai autókban... ehhh...