grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 13
Nem nagy tudomány, én beírom neked ingyen:

1/1975 . (II.5.) KPM-BM rendelet 1 sz. függelék II./r

"r) Segédmotoros kerékpár: olyan két-, három- vagy négykerekű jármű, amelyet 50 cm3-t meg nem haladó lökettérfogatú belső égésű motor vagy legfeljebb 4 kW teljesítményű egyéb motor hajt, tervezési végsebessége a 45 km/óránál nem nagyobb és saját tömege legfeljebb 350 kg."

Ott van, hogy "...50 cm3-t MEG NEM HALADÓ lükettérfogatú..." és a dízel az belső égésű motor. Magyarán a jelenlegi hatályos szabályozás szerint ezek max. motorkerékpárok:

"j) Motorkerékpár: olyan gépjármű, amelynek két vagy három kereke van és a tervezési legnagyobb sebessége 45 km/óránál nagyobb, továbbá olyan négy kerekű gépjármű, amelynek saját tömege legfeljebb 550 kg és motorteljesítménye nem haladja meg a 15 kW-ot."

Figyeljetek a mondat második felére továbbá az a NÉGY kerekű jármű is motor amelynek a saját tömege < 550 kg -ez eddig egyezik- valamint teljesítménye < 15 kW -hát ez is stimmel. Tehát a jogszabály alapján az én olvasatomban motorkerkpár ami nagymotor jogsival vezethető, forgalomba kell helyezni annak minden hátrányával és reg. adót ki kell fizetni.

Olvastam valahol a neten, hogy valahol márkaképviselet kiállít állítólag SMKP igazolást valamint a www.ligier.hu-n is váltig SMKP-nak hirdetik. Ezt azonban csak úgy tudom elképzelni, hogy valamilyen UNIO-s jogharmonizáció folytán a Közlekedési Felügyelet erre ezeknek a forgalmazóknak külön engedélyt adott. Akkor viszon az ezen forgalmazók által kiadott igazolás kell hozzá, hogy közlekedhess vele.

Bocs, ha hosszú voltam.