grega404 Creative Commons License 2006.09.02 0 0 8
A súlyadó (jan 1.-től teljesítményadó) a legkevesebb, mert 1 évbean e Fiat Chinquechentóra sem lesz több 6-8000 Ft-nál azonban rögtön kezdődne ott a probléma, hogy forgalomba helyezés. Ugyebár ezek nagy részét külföldről (jó esetben UNIO-s országokból) hozták be kis hazánkba, namost, ha motorkerékpérnak vagy még rosszabb személygépjárműként kell forgalomba helyezni, rögtö odavágnak neked egy jó kis reg. adót (motorkerékpárra 180.000 HUF és még ez az olcsóbb, szgk.-ként 200.000+) meg az átírás 18 HUF/ccm, meg akkor forgalmi és törzskönyv illeték, eredetvizsga stb. Ráadásul mivel Mo.-on ez most lesz először forgalomba helyezve rögtön viheted is műszaki vizsga+környezetvédelmi vizsgálatra (kb. 15.000) és ezt ezentúl 2 ill. 1 évente ismételheted. Mindez egy 45 km/h max sebességű KÉT személyes járgányért, aminek az áráért egyébként veszek egy 8-10 éves NÉGY személyes 100+ km/h-val közlekedni tudó rendes kisautót aminek a fogyasztása szintén nem több 5-6 l/100 km. Na ezért nem mindegy, hogy minek minősítik Magyarországon.
Bocs, ha kissé bő lére engedtem. Még1x aki tud bármi infót az kérem írja meg ide a fórumba.

Byte!
Előzmény: halinorbi (6)