Macskapecér Creative Commons License 2006.08.31 0 0 1870
Őszintén örülök, hogy ezt írtad, és nem azt, hogy hülye liba, ne pofázz bele. :-)

A rutint általában íram, egy ekkora motor pl. lejtőn-emelkedőn való kezeléséhez, általában a motorozásához kell a rutin. Nem egyszerű egy ekkora tömeget kezelni, és ez nem csupán az LT-vel van így.

Túrázáshoz egyébként nagyon sok motor alkalmas, és véleményem szerint nem kell rögtön a legnagyobbat megvenni. Nem ismerem a motoros előéleted, hogy pl. a robogón kívül másféle motort is vezettél-e már. Konkrétan arra gondolok, hogy a kuplunggal és a váltással milyen a viszonyod, mert míg ezek nem mennek teljesen rutinszerűen, addig nem érdemes olyan motort venni, amit esetleg még egyéb okokból is problémás kezelni.

Ráadásul nem tudom merre laksz, de ha nem is használnád városban, a kanyarodással még mindig gondjaid lehetnek, és lassan manőverezni a legnehezebb dolgok közé tartozik, de szerintem ez ugyanakkor elengedhetetlenül szükséges is. Én pl. el nem tudom képzelni, hogy hogyan kivitelezhető, hogy városban nem közlekedik az ember.

MGP tapasztalatával kapcsolatban csak annyit mondanék, hogy persze, hogy nem volt gondja az LT-vel, mert kismillió kilométert motorozott, mindenféle utakon, és útmentes utakon is. Ráadásul GS-e van, ami után szerintem minden motor játékomotor. ;-) Nekem legalábbis nehéz volt átszokni a túraenduróra, mert egészen máshogy kell kezelni, dönteni, kanyarítani, mint egy nem túraendurót.

Szóval ha mindenáron BMW-t szeretnél, akkor először próbálj ki mondjuk egy F650 GS-t, vagy CS-t, ezek tökéletesen alkalmasak túrázásra. Kényelmesek, leér róluk a lábad, egyenes háttal ülsz, könnyűek, és barátságos a teljesítményük. Ha már megy a móka, és megszoktad, hogy egy teljesen más jellegű motoron ülsz, akkor lehet gondolkodni nagyobb motorban, és el tudod dönteni, hogy a nagy GS felé, vagy a túrásabb boxerek, mondjuk az RT, R-RS felé, vagy a négyhengeresek felé, GT, K-RS felé indulsz tovább.

A választásnál mindenképp tartsd szem előtt, hogy minél nagyobb, nehezebb, problémásabb motort választasz elsőre, annál nehezebb lesz leküzdeni a kezdeti problémákat, és annál tovább fog tartani az összeszokási időszak is. Lemaradni biztosan nem fogsz egyetlen túrán sem, én a Bálnával (R1150GS) néha alig tudom követni egy DL650 nyergében motorozó barátomat. :-) És ráadásul mindenkit megvárunk, kivéve, ha akkor jut eszébe kávézni, amikor a többiek már melegítik a gépüket. ;-)

Körte
Előzmény: esgé650 (1865)