Tudod a szakszervezetekkel van egy kis gond a Suzukinál, vagy, hogy Esztergomban maradjunk, a Tyco nevű mulinál is. Olyan szakszervezeteket nem engedek létrehozni, amelyek tenni is tudnának valamit. A Tyconál szó szerint megmondták: ha szakszervezet létesül, összecuccolnak és mennek Kínába, vagy akárhová. A Suzukiban meg egyszerűen szétszórják - más műszakba, más üzemegységbe küldik - a szervezkedőket.
A mulik nem veszik jó néven és nem is engedik a szakszervezetek működését. nyugaton tudtommal jó száz, vagy még több éves hagyománya van a szakszervezeteknek, amelyek erejüket tömegtüntetésekkel, tömeges sztrájkokkal vívták ki, nem kevés emberélet árán. Ma egy jogállamnak gúnyolt országban ez lenne a dolog megoldása? Nem hiszem...
A Suzukival kapcsolatban még:
Van Nyugat-Európában gyára, pontosabban volt, a Spanyolországban működő Santana, ahol régen a Vitarákat és Samurai terepjárókat gyártották. Jópár éve ez a cég tőlük függetlenül működik. Nyithatna nyugodtan nyugaton is gyárat a Suzuki, de nem érné meg, hiszen ott magasabbak a bérek, az alkatrészgyártás költségei - melyek közül nem kevés kis hazánkban készül, ja és ott az a piszok szakszervezet is...
Szívélyes üdvözlettel:
alecwolf