radio100jozsi: Ami viszont érdekesség, hogy a menetrendben legalább 10 perc felesleges plussz van. Minden állomáson dekkoltunk, mert minusszal érkeztünk, nem értem ez minek kell?
Talán a 10 perc túlzás, de tényleg van benne tartalék. Talán a tehervonatok miatt, talán a téli-őszies időjárás miatt, talán a bizonytalan csatlakozások miatt. Vagy mert tavaly is ennyi volt a menetidő - panasz nem érkezett, maradjon így... Vagy mindegyikből egy kicsi.
De gyorsjárat, és Bp-Dorog között nem áll meg, na meg nem vár szembebuszra.
Jellemzően Bp-Dorog között is megáll: két helyen Pilisvörösváron és a piliscsabai sulinál is (némelyik az egyetemnél is). A késő délutáni időszakban vannak csak dorogig meg nem álló járatok.
Azaz dupla Dezsők Dorogon ketté válnak, vagy E-Kertvárosban, és egy egyséhg menne Süttőre, majd vissza
A szétválás még csak-csak megy utasok számára is elfogadható idő alatt, de az összezárásra a MÁV-nál 15 perc kell (ld. Egom-Kertváros). Ez pedig már nagyon gáz. Nagyon fújnak is az egomiak a süttőiekre - néhány utas miatt kell 15 perccel korábban indulniuk reggelente... Amíg ezt nem lehet 5 percben maximálni, addig a motorvonatokkal "menet közbeni" csatlásról felesleges álmodozni.
Ezzel együtt én is úgy gondolom, hogy egy sűrített menetrenddel többet is ki lehetett volna hozni a vonalból, de a 15 percenként menő buszokkal már igen nehéz lett volna versenyezni.
(A sűrített 2-4-es vonali menetrenddel kapcsolatban a Cargósok már így is berzenkedtek, mert nem igazán lenne idejük kimenni a Suzukiba (két részletben mennek ki jelenleg is minden vonattal) a sok személyvonat között. És erre (is) gondolni kell egy-egy ilyen döntés meghozatalakor...
csak a pályát kéne kisit megerőszakolni, hogy jobb legyen, és itt nem kell 100 meg 120, elég a 80 is
Hát, a 80 is álom lesz még egy ideig...