Nos igen, érdekes a 2-esek minősége. vélhetően a Mazda vezetőinek dönteniük, számolniuk kell majd: megéri-e nekik a 2-es alacsonyabb minőségével szemben a várható bevétel (és itt hosszú távra gondolok: a roszabb minőség miatt várhatóan hány vevő fordul el a márkától a konkurens márkák valamelyikéhez. Még ha első körben csak becsléssel is, de ezek nagyon jól számszerűsíthetőek, amit aztán a vezetőség elé visznek, és majd az okosok eldöntik, mi legyen. Ha megéri még így is (presztizsveszteség, lemorzsolódás stb), akkor valószínűleg nem változtatnak. De ha azt látják, hogy ez nagyon gáz, akkor úgyis változtatni fognak valamit.
szerintem egy dolog megcáfolhatatlan: kevés olyan megszállott, elhivatott ember van, mint a japán. több filmet láttam már erről, legyne az mérnök, gyártósoron kulizó munkás, bárki... képesek az egész életüket áldozni a hivatásukért. persze, hogy jó autókat (is) gyártottak, gyártanak. Amellett a német precizitás (ami már szerintem inkább csak hírében van meg) elbújhat.
De ha elkezdik a mazdát is mindenféle alkatrészből összetákolni, meg más gyártósorokon más országokban összerakni, akkor biza romlani fog a minőség. És ezt tuti, hogy ők is tudják. Kérdés az, hogy megmarad-e a madza olyan, amilyen, vagy inkább feláldoznak vélt/valós haszon reményében minőségi és egyéb szempontokat.
lehet, hogy sokaknak a mazda is ugyanolyan autó, mint egy rönyó, vagy bármi. én nem gondolom ezt így. még ha konkrétumokban nem is tudom megfogalmazni, de annyira más érzetem van az én autómban is: mintha a legutolsó csavarig minden át lenne gondolva, mintha mindennek oka lenne, és nem véletlenül van ott és úgy, ahogy. más autókban ezt ritkán veszem észre, sőt inkább az ellenkezőjét, mégpedig azt, hogy mennyire szar ez is, meg az is. ergonómia, használhatóság, minőség, stb szempontjából...