Bizony, generálozva lett nagyon sok minden. Az ország tele van egészen szépen működő üzemekkel.
Mondom: a gazdaság kifejezetten jól teljesít, csak a mérete túl kicsi, és túlságosan agyonadóztatott, ergo nem tud a szükséges ütemben fejlődni.
A hazai boltokban meg hazai tejet kapsz, és a hazai kenyeret hazai búzából sütik. Függetlenül attól, hogy ha körbeloholsz, akkor tudsz ellenpéldát hozni, de pont ebből a kettőből egyelőre még tartjuk a saját piacunkat, ahogy dinnyét és almát sem nagyon importálunk.
A MÁV-ról meg ilyen történelmi összehasonlítást nincs is értelme tenni. A vasút volt gyakorlatilag az egyetlen helyközi közlekedési eszköz a XIX. század végétől a XX. század utolsó harmadáig. A városi tömegközlekedés is alternatívátlan volt még minálunk is egészen az 1980-as évekig. Aztán elterjedt a gépkocsi és általában a közúti közlekedés robbanásszerűen fejlődött, és most ott tartunk, hogy a Deutsche Bahn éppúgy folyamatos állami támogatásra szorul, mint a British Rail. A világ megváltozott, és például a lótenyésztés sem nevezhető ma már egy széleskörűen elterjedt iparágnak, falusi kovácsot sem találsz. Mindkettő általános és köznapi volt akkor, amikor a MÁV még remekül prosperált.