Na jó, én is beleszólok, de csak azért, hogy teljen a munkaidő. Szerintem azt vedd meg, amelyik tetszik, de mindenképp fűzött kereke legyen. ;-)
Viccen kívül: csak a próba döntheti el, mondhatunk mi itt akármilyen okosságokat. Én anno a GS-be szerettem bele, de már majdnem el tudnék képzelni egy K1200RS-t, vagy GT-t is a fenekem alatt. Aztán amikor egy kicsit rosszabb útra tévedek, és mellettem sorra fékezgetnek a nem túraendurós túratársak, akkor azért vigyorgok, és feljebb hangosítom a zenét. :-)
Nem fontos, hogy milyen utakon mész, hanem inkább az fontos, hogy milyen a stílusod. Ismerek olyan márkatársat, aki utassal, csomagokkal, kanyarban leérő lábtartóval egy LT-n utolérhetetlen, és végigmegy mindenhol.
Nekem kellemes választás a GS, összeillünk, ha szar az út, akkor meg felállok, megmarkolom a kormányt, és amit a fűzött felni-futómű páros nem old meg, azt én sem.
Ha sokat viszel utast, akkor vele együtt menj el kipróbálni a motorokat, mert nem minegy, hogy mennyi idő után kell hallgatni a nyammogást, mert elzsibbadt a hátsója :-) és az sem mindegy, hogy mennyire érzed magad biztonságban felpakolva.
Sokat morfondíroztam már ezen az 1200-es vonulaton, szerencsére nem vételi szándék miatt, de mindig arra jutottam, hogy ha már lesz a saját motoromban legalább 200 ezer általam beletett kilométer, akkor ráérek meggondolni, hogy mi legyen a következő lépés. Engem nem győzött meg egyik 1200-es motor sem, és nem igazán érdekel a plusz lóerő, és a kisebb tömeg sem. Viszont elvárom, hogy ne engedje a hátsó kerékcsapágy a zsírt magából, ne kelljen néha megállnom és újraindítanom a vasat látszólagos fékhiba miatt, és ne legyen több műanyag a motoromon, mint amennyi feltétlenül szükséges. Ezek a saját szubjektív szempontjaim.
Azt viszont érdmes végiggondolni, hogy miért gondolsz a váltásra. Nem mindegy, hogy az újdonság, a több lóerő, a formaterv, vagy valami egyéb dolog vonz benne. A jó ajánlat még kevésbé konkrét, mindennél van jobb ajánlat és rosszabb is, a kereskedő szempontjából nyilvánvaló: új motort akar eladni, mert kell az árrés, plusz a kuncsaft a szerviznek. Az sem mindegy, hogy csak új motorra vagy hajlandó ülni, vagy hajlandó vagy egy keveset futott GS-t vagy ADV-t bevállalni tetemes összeget spórolva.
Az én motoromra eddig a következő olyan cuccokat tettem, amit feltétlenül hasznosnak ítélek meg:
- bukócső
- kiegészítő fényszóró
- kommunikáció
- láncolajozó - ja, ez nem. :-)
A bukócső a legfontosabb. Ha új motort rendelsz, akkor: fűzött felni, bukócső, kézvédő, markolatfűtés, ABS, dobozok, és hirtelen más nem jut eszembe. :-)
Körte