"Sajnos sem a Szentírás, sem a Szent Hagyomány nem tévedhetetlen.
Ez a topic kifejezetten annak bizonyítására indult, hogy a Szentíráson belül Pál apostol levelei mennyire takarták el és burkolták ködbe Jézus tanításait. Mindazonáltal Pál levelei tele vannak tévedéssel. Az evangélisták hiányosságai és pontatlanságai, hovatovább tévedései is nyílvánvalóakká lesznek. Tehát az emberi erőlködést nem használhatjuk fel Isten tévedhetetlenségének bizonyítására, amikor azok saját értetlenségeinket tükrözik."
Én meg azt akarom bizonyítani, hogy tévedhetetlen.
Önmagában a Szentírás és a Szent Hagyomány is tévedhet, ezért veszélyes a kettő szétválasztása.De a Szentírást a Szent Hagyomány fényében értelmezhetjük helyesen.
Szóval tévdhetetlen.
Ennek oka a tudatlanságtól kezdve a hamisságokhoz való szándékos ragaszkodásig széles területet ölel fel.
Az Egyház pontosan az igazsághoz ragaszkodik.
Hogy a zsinaton a Szenlélek vezette volna az egyházatyákat? A zsinaton ülőket már rég nem a szentlélek vezette, ugyanis a Szentlélek csak azokat tudja vezetni, akik az igazságra kiváncsiak.
Akkor ideáig minden Ok., mert a zsinati atyák az igazságra kíváncsiak.
"Amikor az egyház feje annak a tévedésnek foglya, hogy csak az egyház vezetőit vezeti a szentlélek és a keresztényeket pedig csak rajta keresztül, nem csak az írást tagadják meg,"
Ez nem tévedés, és ezt az írás is bizonyítja.
"de ráadásul a keresztények feletti emberi uralkodás alapjait határozzák meg."
Gyenge és esendő emberek esetében sajnos erre szükség van.
"A zsinat persze hogy nem hoz saját fennállásának ellentmondó hittételt nyilvánosságra, és különösen nem fekteti le dogmaként. A lényeg az evangéliumi tanításokkal való ellentmondás, amely akkoriban a közkézen levő Bibliai példányok hiánya miatt bizonyíthatatlan volt. A hittételek megállapítása tehát mindenképp olyan érdekeltségű emberek kezéből született, akiknek joggal volt féltenivalója hatalmi, tekintélybeli és anyagi vonatkozásoktól, és nem volt érdekeltségük a Szentlélek vezettetésétől szólani."
A dogmák soha nem mondanak ellent az evangéliumnak. És ahol szükség volt bibliaóára ott volt biblia. Az Egyház a zsinati határozatok meghozatalánál a társadalom érdekeit nézte, ami egybeesett gyakran a saját érdekeivel. És mi az emberek első számú érdeke? Az, hogy üdvözüljenek, ezt nem szabad elfelejteni. A hittételeket pedig a bilbia és a Hagyomány alapján hozták meg.
"Mindaddig hódíthatott a tévedhetetlenség dogmája amíg az ellentmondó hitvallásokkal szemben az egyház kezében volt az a hatalom, hogy ezeket az akkori nyilvánosságból kiiktassák. Ma azonban a Biblia ismertsége mindenki előtt nyilvánvaló, amelyből a dogmák téves volta kimutatható. Ez okozta az egyház térhódításának a visszasesését, hogy a tévedhetetlennek beállított dogmák a Biblia ismerőinek kezéből immár szószékekről is cáfolhatóvá vált."
Nem mutathatók ki az Írásból a dogmák tévedései. De az Egyház tévedhetetlensége bizonyítható a bibliából és a Hagyományból is.
"A tévedhetetlenség problémái.
Feltételezni, hogy az Isten kegyelme megóvja az egyházat a tévedéstől, az Isten igazságaiból való kiesésből, különösen amikor hittételeket tesz kötelezővé tanításaiban eleve megalapozatlan, különösen akkor, amikor Izraelnek előírt igazságokat súlyos átkok és büntetések mellett is Izrael csak akkor tartotta be, amikor kedve szottyant hozzá, máskor pedig nem, mi okunk lehetne azt feltételezni, hogy az egyházatyák megtartják Isten igazságosságát, amikor se megkövezés sem átok nincs kilátásba helyezve? Az egyház tévelygéseinek láttán történelmi bizonyítékokat is lehet hosszú listákban felsorolni, amikor az igazságtalanságokat Pápai (tehát tévedhetetlen) áldásokkal kísérték. Msá szóval egyáltalán semmi okunk feltételezni azt, hogy pont a zsinaton ücsörgő és egyébként toálisan hatalomérdekelt egyházatyák tévedhetetlenek lennének."
Isten a bibliában is kinyilatkoztatja, hogy Izraellel "problémái" vannak. Nem kell összehasonlítani az Egyházzal, mert Jézus ezt ígérte:
"Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt."Mt 16.18
"Minden tanítóhivatal, amelynek tanításai eleve téves dogmák alapjain nyugszanak, hierarchikus szerkezetén keresztül csak tévedéseinek növekedését éri el, minél magasabbra érnek a szálak. A hierarchia eleve az a doppingszer a tanításban, amely a tanításokat annál parancsolóbb szerkezetben adják elő, minél magasabbról teszik azt, és egy tanítás ha minél parancsolóbb szerkezetben adódik elő, annál kevesebb megértés szükségeltetik az elfogadásához. Ha tehát az értelmet magasabb szinten konzekvensen kizárják, a tévedés lehetősége pontosan olyan konzekvensen azon a szinten bekövetkezik."
Nem zárják ki az értelmet, csak alárendelik a hitnek.Mert az ember bűnös, és nem valószínű, hogy a saját eszével rá tudna jönni az igazságra.
"A dogmáknak sohasem a meghamisítástól vagy a torzítástól kell félnie, hanem a cáfolattól. Ha ugyanis az alapvető dogmák tévedhetősége bebizonyítható, akkor az egyházi hatalom erre alapuló döntései megkérdőjelezhetők. Mivel az egyházi hatalom legfontosabb feladata abból az érdekeltségből származik hogy tévedhetetlensége cáfolható ne lehessen, végülis minden cáfoló tant, személyt, szervezetet elsöpörjön a föld színéről."
A dogmákat eddig még nem tudták cáfolni, se a biblia, se más alapján. Annyi, hogy vannak szakadárok akik megbontották az Szent Egyház egységét.
"A dogmák harca tehát eleve a bizonyítások és cáfolatokl harca, sikere pedig annál nagyobb, minél kevesebb kézben található Biblia. Ezért a legnagyobb sikereket az egyház a Lutheri fordítások ideje elé teheti."
Az Egyház azokat a tanításokat nyilvánítja dogmának, ami nem cáfolható.
Most meg megint eljutottunk oda, hogy ha egy lelkes vallásforradalmár kezébe biblia kerül, akkor tuti, hogy az eretnekségei alapján alapít egy egyházat., és akkor máris vétett Isten parancsa ellen:
Ef 4.3
Törekedjetek rá, hogy a béke kötelékével fenntartsátok a lelki egységet.
"Ha pedig a dogmák alkalmazásába bevonják az adott történelmi szituációt, akkor lényegében a tévedések mértékét annyival sokszorozzák meg, amennyivel az adott történelmi szituációt nem értik meg. Attól ugyanis a történelmi helyzet meg nem értéséből származó hibás döntések nem válnak Isteni eredetűvé, hogy azokat dogmák elveivel igyekeznek magyarázni."
Itt az, hogy melyik korszakban járunk nem nagyon számít, mert a dogák örökérvényűek.
"Az ember üdvössége valójában nem a dogmák ismeretéhez és azok hit általi elfogadásához kötődik. Első tévedés. Az első tanító (Jézus), akitól a dogmákat származtatni akarják, az üdvösséget az ember megtéréséhez köti, de nem a dogmák tagadásából való megtéréshez, hanem a gonoszságaiból való megtéréshez. Lásd a gazdag ifjú példázatát, ahol az örök élet feltételeként nem a dogmák elkötelezett hívvévé való válást teszi, hanem a gyilkosságtól, lopástól és a hazudozástól való távolságtartást."
A dogmák ismerete is szükséges az üdvözüléshez, mert azok tartalmazzák a teljes igazságot. És mondhatni Jézustól származnak, mert Jézus megígérte, hogy az Egyháza csalhatatlan lesz.
"Az ember magáérahagyatottsága nem abból derül ki, hogy másokhoz viszont hozzá fordul Isten, hanem abból, hogy az ember maga nem fordul valóban Istenhez.
Azonnal megcáfolódik az egész dogma akkor, ha az ember, amikor Istenhez fordul tényleges és valós választ kap Tőle. Jézus pont arra mutatott rá, hogy az ember és Isten közötti kapcsolat kialakításához a továbbiakban nincs szükség közvetítőre, tolmácsra, képviselőre."
Pont arra tanított, hogy szükség van Egyházra, egyházi hierarchiára/rendre.
"Az alapvetően megalapozatlan állítás, hogy az egyház is az igazságot tanítja, tehát neked a dogmáiban őszintén kell hinni. Jézus is azt mondta, hogy ő az igazságot tanítja, miért nem hiszel inkább neki? Nem ugyanaz, hogy Jézus tanításaiban hiszel, vagy Jézus nevére hivatkozó emberi rendelkezések és hitvallások dogmáiban hisztel.
Addig ezeket nem tudod megkülönböztetni, amíg Jézus tanításait valóban meg nem érted."
A dogmák nem mondanak ellent Jézus tanításának. Hiszek Jézusnak, hiszek a dogmáknak, hisz a kettő lényege ugyanza. Csak az Egyház megfogalmazta az örökérvényű hittételeket, Jézus tanításai alapján.
"Csakhogy az egyházat nem a Szentlélek vezeti, hanem a pápa. A kettő között nagy a különbség, és ehhez megint Jézushoz kellene fordulnod, hogy meglássad."
A pápa Krisztus földi helytartója, és őt is a szentlélek vezeti. Szent Péter utódja.
"Eleve tévedés az a kiindulópont, hogy az egyházat azért vezeti a Szentlélek, hogy rajta keresztül vezethesse a híveket. Ez tuljadonképpen a hívők Istennel való igazi kapcsolatának a megrontását, félretevését és megakadályozását jelenti, még pedig az által, hogy az ember és Isten közé egy Szentlélkekkel vezetett pápát képzel, amely miatt a közvetlen kapcsolat feleslegessé, szükségtelenné hova tovább lehetetlenné válik."
Az egyszerű hívők eltévelyedhetnek egyedül, ezért van szükség írányításra, püspökökre, pápára, akik őrzik a hit tisztaságát.
"Hogy a dogmát gondolkodás nélkül kell elfogadni, hát pont azért feltétel, mert gondokodva azonnal kiderülne a hamissága."
Voltak/vannak nagy Egyházi gondolkodók, de azok nem cáfolják meg a dogmákat, mert a dogmák igazak.