FFU Creative Commons License 2006.08.16 0 0 3
Szia Pizo,

most vasárnap érkezik meg az MGA :)))))

AMi a kocsit illeti - szemre ugyan jó állapotban van, de azért itt ott vannak rozsdák. Ahogy a lehetőségek engedik, biztosan újra fogom fényeztetni.

A motor az ismeretlen tényezö, és persze minden más a hajtásláncban. Az biztos, hogy most nem lehet elinditani, mert a karburátosa hibás. Ez a jobbik eset... a rosszabbik az, ha a Judson kompresszorral van baj, mert annyira ritka, hogy aranyárban vannak hozzá nagyon nehezen felhajtható alkatrészek. Most még nem tudom, pontosan mi is a gond vele.

Hogy miért vettem meg az MGA-t? Mint irtam, 2003-ban nekiálltam egy kit car-nak. Mikozben folyamatosan irodalmat, ötleteket, stb. kerestem a neten a kit car-épitéshez, gyakran lyukadtam ki a régi Triumph-pknál, MG-nél. Egy csomó alkatrészt onnét emeltek át a kit car-tervezők. Igy aztán addig-addig nézegettem MG alkatrészeket, mig utána néztem magának az MG-nek is.

Egy másik szálon is 'futott a cselekmény' - a kit car-k forgalomba helyezése egy hosszú távú játszmának tünik. Müszakilag tavaly óta lehetséges, de most a regisztrációs adó, és a forgalomba helyezéskor megkövetelt EURO4-es motor teszi lehetetlenné ezt. És mert türelmetlen vagyok, és szeretnék már örömautózni, ezért gondoltam, hogy a kit car mellé kellene egy olyan gép, ami nincs túlautomatizálva, elektronizálva, és még formára is tetszik. Nekiálltam keresni gépeket. Igazából egy Austin Healey-t szerettem volna, de arra soha nem lesz pénzem. Restaurált gépet sem tudnék megfizetni... és ekkor találtam ezt az MGA Coupe-t, ami a piaci árakhoz és gép-állapotokhoz képest meglepöen jónak látszott. (Majd persze a végén derül ki minden.) Igy aztán hétfőtől kezdve két autón dolgozom... meglátjuk, hogy győzöm pénzzel és idővel. (Ebből a pénz a súlyosabb probléma.)

Az tényleg érdekes, hogy a Coupe miért ilyen 'nyomott áron' megy a piacon... egy ugyanilyen évjáratu roadster lényegesen drágább. Én biztosan nem tudom megmagyarázni a dolgot, de a elenség most kapóra jött.

Hogy kicsi e az utastér... Valamikor tavaly volt egy egyesületi látogatás a garázsomban, ahol a tagtársak sorra 'végigülték' a Fury-t, amit épitek. Az egyik tagtárs olyan magas lehet, mint te, és ráadásul nem is sovány. Ö is szörnyülködött, hogy nem fér bele a Fury-ba, aztán amikor beleült, szépen elfért. (Én meg azon csodálkoztam, hogy ö mit csodálkozik, hisz' van neki egy Lotus Seven-je, és abba is simán belefér.) Nos, hétfön majd többet tudok irni a helyröl. Az igaz, ebben az autóban nincsen csak két ülés.

Amúgy az általad irt szövegből mintha az derülne ki, hogy neked már vannak veterán autóid?
Ha igen, akkor te szakértő vagy ezen a területen is!

Szia!


Előzmény: pizo (2)