Fireboy Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1747

 

 Szia!

 

 Én már cseréltem otthon olajat, tényleg nem bonyolult, de azért el lehet vele pepecselni. A szűrő a blokk aljába van betekerve, ehhez le kell szedned az alsó motorvédő lemezt. Ha bukócsöved van akkor lehet hogy azt is. Nekem gyári bukócsövem van, az az alján van négy csavarral rögzítve, plusz a tank alatt a két oldalon. Hogy normálisan beférjél egy imbuszkulccsal ahhoz meg kell lazítani kicsit a tankot, nem muszály leszedni. Ez azért kicsit időigényes.

 A szűrő mellett van az olajleeresztő csavar, a szerszámosból a legnagyobb imbuszkulcs nyitja. A szűrő úgy be van tekerve, hogy a sokszögben lelapolt vége alig áll ki a blokk síkjából, továbbá mellette sem fér be a láncos olajszűrőleszedő, úgyhogy tényleg jó ha van hozzá letekerőd. Én a Louisban vettem kb. 10 euroért. Amíg nem volt, addig a régi szűrőn átütöttem egy csavarhúzót és azzal tekertem ki. Viszont az új szűrőt kézzel kellett meghúznom, ami nem mindig sikerült faszául, volt olyan, hogy újra le kellett bontanom mindent és megint ráhúzni, mert csepegett a szűrő mellett az olaj...

 Feltöltés természetesen a bal hengerfejen található nyíláson, az olajleeresztő csavar visszatekerése után! :-) Mikor felöntötted, indítsd be kicsit a motort, hagy menjen tele a szűrő is olajjal, utána tudod majd beállítani az olajszintet. Jó szórakozást!

 

 Gyusz

 

Előzmény: HolAMotor (1744)