Összerakjuk nem görög fejjel.
Jézus Krisztusnak, az ő Fiának vére megtisztít minket minden bűntől
Ez semmi egyéb, mint Pál tanításának a ráhatása. Nem vér tisztít meg a bűntől, hanem az igazság megismerése.
azt mondjuk, hogy nincsen bűn mi bennünk, magunkat csaljuk meg és igazság nincsen mi bennünk
Ne csináljunk önvárdat azoknak, akiket Isten megtisztított. Rossz tanács Jánostól. Helyesen úgy hangzana, magunkat csaljuk meg ha bűneink mellett azt mondjuk, nincsen bűn mibennünk.
Ugyanez vonatkozik a 10-es pontra is. Tehát az is helyes: Ha vétkeztünk és azt mondjuk, hogy nem vétkeztünk, hazuggá tesszük őt ...
És ő engesztelő áldozat a mi vétkeinkért; de nemcsak a mienkért, hanem az egész világért
Tipikus Pál ráhatás. Jézus nem engesztelő áldozat volt, mint egy ókori tulok. A Mózes Istenét tipikusan megharagítaná az ártatlan ember áldozata nem pedig kiengesztelné.
Bizonyítékok. Jeruzsálem eltöröltetett, a zsidóság szétszóratott. Nem nevezném kiengesztelés jelének. Azt nevezném annak, ha a Jeruzsálem felvirágzott volna ettől, a római hatalom kitakarodott volna, és a zsidó nép többszörösére szaporodott volna egy bővölködő és áldott életre.
Senki sem cselekszik bűnt, a ki az Istentől született, mert benne marad annak magva; és nem cselekedhetik bűnt, mivelhogy Istentől született
Ez nem ilyen vagy-vagy feladvány. Az Istentől születés még nem garancia egy vétek el nem követésére. Az igazság megcselekvésének ugyanis az igazság megismerése a feltétele. Egy születéskor ez még nem történik meg, nem is történhet meg egy egész folyamat egy pillanat alatt. Máskülönben az Istentől született keresztény nem volna képes tévelyegni, hazugságban élni és sértéseket okozni az atyjafiának.
Megfordítva: nem az istentől születést kell azonnal megkérdőjelezni azoknál, akik még mindig hazugságban élnek, hanem az értelmességüket.