FFU Creative Commons License 2006.08.15 0 0 1
Üdv,

Elsöként hadd mutatkozzam be.
Pécsett lakom, humán végzettségü vagyok. Amkor elmultam ötve éves, nekiálltam egy kit car épitésének, illetve annak a harcnak, amelynek eredményeként megalakult egy egyesület (Magyar Kit Car Klub), és megváltozott egy jogszabály, amely korábban kategorikusan tiltotta nálunk bármiféle jármü összeépitését.

Harmadik éve dolgozom a kit car-on, illetve egyesületi tagtársaimmal együtt hadakozunk az ostoba jogszabályok, a hatósági hülyeség ellen.

A kit car épitéséről van is egy elég primitiv (ennyire értek csak a wbehez) oldalam - hogy másoknak is kedvet csináljak a kit car-ozáshoz: http://www.kitcar.hu

Mivel a kit car-ok forgalomba helyezése elött még mindig sok a jogi akadály, hogy ne maradjak 'élvezetek nélkül', ezért egy veterános találkozó hangulatán felbuzdulva, a családi békét 'szétrugva' elkezdtem a kit car mellé keresni egy másik igazi autót is.

Mint pizo, néhány (egész pontosan két) hete én is vettem Hollandiából egy bal oladli kormányos MG-t, egy 'A' Coupe-t.

Az autó gyártási dátuma 1957. június 30. Az enyém az 1138-ikként gyártott autó (A legelsöként gyártott MGA alvázszáma 10101 volt, az enyém a 11239 alvázszámú gép.)
Az MGA Coupe-böl 1500-ös motorral 1956 és 1959 között összesen 6272 darabot gyártottak. (Utána már 1600-os, illetve un. twin cam motorokkal jöttek ki a Coupe-k.)

A gép még nincs itthon, talán ezen, vagy a jövö héten érkezik meg.

Az MGA tehát az elsö szériából való, 1500-ös motor van benne. Egy korábbi tulaj az 50-es évek végén kit-ben kapható turbofeltöltöt épitett rá a motorra. Ezt az 'ös-turbofeltöltöt' egy Judson nevü amerikai cég konstruálta, illetve gyártotta. A Bogarasok körében biztosan ismert, mert tömegesen ök 'tuningolták' ilyen 'supercharger'-rel az autóikat. A Judson-ról sajnos szinte semmi doksit nem lehet találni, pedig pont az a hibás, egyébként üzemképes, kicsit rozsdás a gép.

Ugyancsak valamelyik korábbi tulaj sajnos átépitette a müszerfalat, illetve az eredeti helyéről (a kardánalagut jobb oldala) áttette bal oldalra a kézifék karját is.

Most azt tervezem, hogy a kit car komótos épitgetése mellett nekiállok restaurálni az MGA-t. (Ennek lépéseit ugyancsak szeretném feltenni a net-re, hadd okuljanak belöle mások is - a www.kitcar.hu oldalra.

Végül itt egy kép az MGA-ról. Az autókereskedés elött készült, még Hollandiában.

Üdv!