Ok. de a szóképolvasás KÖTELEZŐ volt (1983) a tanárnak is!
A vegyes osztály romagyerekekkel szintén kötelező!
Igen. De ne keverjük ebbe bele hogy roma, mert hátrányos helyzetű, alulszocializált, tanulási zavarokkal küzdő nem csak a romák között van.
Az egyéni fejlesztés azt jelenti, hogy bemenetkor, év elején megnézem, mit tud a gyerek. erre építve, egyéni fejlesztési tervet kell készíteni, és aszerint haladni a gyerekkel. ez nyilván lehetetlen már 20 fős osztályban is. Ugyanis a tanítónak - elméletileg 20 féle feladatot kell vezényelni, magyarázni, értékelni...
De egy ennyere különböző képességű csoportban ezt kellene. Ehhez kell(ene) a pedagógiai asszisztens, a fejlesztő pedagógus. És akkor talán kezdhetne kimászni az oktatás a gödörből.
De ez nem megy forráskivonással.
A magyar tanár képzése nem olyan, amilyennek lennie kellene, őt sem arra készítették fel, ami a jelenlegi elvárás.
Már régebben leírtam, hogy a pedagógusképzés átalakítása nélkül érdemi javulás nem lesz.
És nem lesz érdemi javulás, ha a kontraszelekciót nem szüntetik meg, ehhez pedig ismét pénz kell.
Ezért kérdeztem az előbb, tanárok egyáltalán milyen hibát tudnak véteni ?
Azt írtad, tananyagot tanít, nem gyereket.
Mert egyébként feltételei megvannak, hogy gyereket tanítson?
Igazán nincs, de azért iskolája válogatja. Óriási különbségek vannak az intézmények között eszközellátottságban, szakemberellátottságban és igényszintben. Ez utóbbi nem az iskolán múlik, hanem a fenntartón...
A társadalmi rétegek egymásnakugrasztásában meg igazad van, sajnos.