twist Creative Commons License 2006.08.13 0 0 830

Pedig ez érdekes kérdés ám!

Ha ugyanis tényleg a tanár munkájában van a hiba, akkor be kell látni, hogy azt kizárólag a javadalmazással lehet " kijavítani"!

Eddig én pl. azt hittem hogy a rendszerben vannak problémák !

 

Mondok egy példát!

 

Társadalmilag követendő,  hogy pl. roma gyerekek azonos osztályba járjanak nem romákkal.  Kizárólag oktatási szempontból nem biztos, hogy ez jó megoldás! Adott 30 fős osztály, benne 10 roma. 20-an már rég folyamatosan olvasnak, míg a 10 roma gyermek éppen a betűk felismerésénél tart.   No fel van adva a lecke a tanárnak!

De nem írható a tanár rovására, hogy az osztály nem halad előre a magadott ütemben.   

 

Más:

Gyermekem a 80-as évek közepén volt kisiskolás. Tantónéni előtt le a kalappal, még soha nem találkoztam nála lelkiismeretesebb pedagógussal !

Szóképolvasás, olvasási gyorsaság mérésével!

Gyereket minden olvasási gyakorlatnál köhögés fogta el ( gondoltam, ez kezdetben direkt "időhúzás " lehetett, ) később görcsös rohammá változott!

Végül úgy oldottuk meg a problémát, hogy otthon is " mértünk" de én mindíg a fele időt mondtam, mint amennyi alatt valóban olvasott.

 

Nos úgy tudom, hogy éppen ennek a korosztálynak enyhén szólva SZ...r a szövegértése.   Márpedig, ha nem értik a szöveget  a tanulás nem fog menni.

EZ tanári hiba?   

Előzmény: bejuma (829)