főnixmadárka Creative Commons License 2006.08.12 0 0 50
A csomaghatások legújabb változatában már az a magyar társadalom jelenik meg, amelyik a délamerikanizáldás mélyebb válságtípusának felel meg. Más, korszerűbb megközelítés szerint, Magyarország a globalizációban a kizárólag fogyasztóvá válás útjára került. Olyan ország lett, amelyet az elektronikus marketinges keresőgépek mint potenciális vásárlót és fogasztót keresnek, a magyarok pusztán adatokká váltak az interneten, akikre rá lehet sózni valamit. Ma már nincs a termelésnek egyetlen olyan területe, nincs egyetlen olyan magyar termék sem, amellyel ne állna szemben nagyobb importarány. És ebben a helyzetben fejti ki hatását a Gyurcsány-csomag, amelynek következményeiről a tájékoztalan társadalomnak, a csak fogyasztó szegfűs nyugdíjasnak fogalma sincsen. A felelősséget elutasító tömegeket pedig az a kevés magyar cipeli a hátán, akik termelnek, többet termelnek, mint fogyasztanak, s azokra, akik magukra vállalva a társadalmi újratermelés terheit, gyermekeket nevelnek.