Hori R1100S Creative Commons License 2006.08.11 0 0 1701

Sziasztok!

 

Ma kipróbáltam  a BMW két 1200-as S-modelltjét.Nagy élmény volt!

 

Először az R 1200 S-t kaptam meg.Az első benyomásom azvolt,hogy könnyű,nagyon kompakt,viszont nekem túl magas üléspozíciójú sokkal sportosab gép,mint az előző s modell.

Elindulásnál kicsit furcsálottam,hogy a legalsó fodulátszámtartományban nemnagyon használható a gép.Pontosabban, egy kövér gázagásra 1500-2000 körül nagyot torpan, majd ezt kárpótolandó,úgy meglódul,hogy az félelmetes!!!Normál egyenletes sebességnél gyönyörűen,simán ,egyenletesen duruzsol,mint egy többhengeres masina.Minden sebességben brutálisan tol,a fékek kifogástalanok.Kettesben is lazán emeli az elejét. Meg is viccelt egy kigyorsításnál,mikor megszűnt a talaj és az elsőkerék kapcsolata.A szélvédelme csekély..mint egy sportmotornak.A futóműve nagyon keménynek tűnt,miközben álló helyzetben próbálgattam.Menet közben teljesen komfortosnak tűnt.A fenéktámasz hasznos,kicsit növeli a biztonságérzetet.

Összegezve: Ez egy kitűnő motor,ilyen jellegű gép,még nemvolt a BMW palettáján,teljesen más dimenzió,mint a régebbi S modell.

Az 1100 S viszont szerintem jobban használható a mindennapokban,valamint a középtávú túrákon.

Ami még nekem fontos,hogy az 1100-as,még nekem az éppen kezelhető teljesitménykategória.

Nameg amúgy is savanyú a szőlő:)

 

Ezután a K1200 következett.Igazából ki sem akartam próbálni,de a vele visszaérkezők arcát látva,mégis mentem vele egy kört.

Finooooom!Az üléspozició hasonló,de alacsonyabb,mint az R-nél.A futómű már-már unalmasan tökéletes.Fékek szintúgy.Igazából meglepetés volt,hogy nagyon hasonlított normál menet közben a két motor egymásra!

Azon vettem észre magam,hogy ugyanazt a fordultszámtartományt használom,mint a boxernél,bedig itt azért tovább van skálázva az óra:))

Tökéletesen egyenletes nyomátékleadás,villanymotoros sima járás jellemezte.

Bizattak,hogy mennyjek vele az autópályára,ott van igazán elemében az 1200-es.

Csak ment,ment,ment,ment.....énmeg hagytam.280-nál inamba szállt a bátorság és

lehajtva az autópályaról,városi forgalomban teszteltem tovább.Meglepően könnyen lehetett terelgetni.A "nyomatékhegyekre" jellemző,hogy 6.-ban simán lehet vele a városi forgalomban 40-50-ről előzni.(persze ez csak próba volt)

(hogy minek ezen a motoron a felső fordulatszámtartomány ,azt nemtudom:)))

A burkolt sportmotor külső ellenére,úgyéreztem,hogy hosszabb túrákon is kényelmes "viselet" lenne.

 

Összegezve:

A boxer tiszta adrenalinbomba,szédületesen izgalmas,igazi karakteres vadállat.

 

A soros,sokkal "ésszerűbb" kiszámíthatóbb,nekem sokkal nyugisabbnak tűnő,könnyebben kézbentartható "űrrakéta"

 

A GS modellt,csak kerülgettem,nem menten vele.Már a magassága is megriasztott,mikor melé álltam.A sztenderről felállítva is félelmetesen nagynak és nehéznek tűnt nekem ez paripa.

 

(Ezek a dolgok teljesen szubjektív vélemények)

 

Hori