Hogy Jézus magára nézbe illő dolognak tartotta, hogy megkeresztelkedjen a Jordán vízében, nem jelenti azt, hogy mindenki kötelezően keresztelkedjen meg a Jordán vízében. Vagy a Dunában. Vagy az óceánban a partmentén.
Ha jól tudom zsidó előírások között volt e dolog, és illendőségből megtette.
A lélek vagy élet meggyűlölése azért nem mindegy. Ráadásul a félreértések miatt rosszul is lett lejegyezve. Mint mondtam lényegében itt azokról a szándékokról van szó, amelyek akadályoznak valakit belülről, vagy kívülről az ő követésében. Nem kell túlhegyezni a dolgot, Lukács 14,26 (Ha valaki én hozzám jő, és meg nem gyűlöli az ő atyját és anyját, feleségét és gyermekeit, fitestvéreit és nőtestvéreit, sőt még a maga lelkét is, nem lehet az én tanítványom) rengeteg galibára adott okot. Lukács azért is vetette el a sujkot, mert Máténál látjuk ugyanennek a gondolatnak a szerencsésebb megfogalmazását: Máté 10,37 (A ki inkább szereti atyját és anyját, hogynem engemet, nem méltó én hozzám; és a ki inkább szereti fiát és leányát, hogynem engemet, nem méltó én hozzám)
Ha most azt mondod, de ez a két kijelentés ugyanazt jelenti, akkor elismerem a hit által elfogadott biblikusságodat, viszont nincs igazad előttem. Ha elismered, hogy valamelyik evangélista tévesen jegyezte le a kijelentést, akkor nem leszel biblikus, viszont igazságod lesz előttem.
Az a bizonyos "lelkét vagy életét elveszítit" e világon kijelentés, hasonlóképp félreértelmezett a Bibliában több helyen, amíg hozzá nincs téve az az aprócska részlet, hogy "énérettem". Mert azért az sem mindegy. Mert így az is világossá válik, hogy nem igaz az a gondolat, amit mondasz hogy " Jézus a Vele való találkozás előtti lelki élet gyűlöletes, elveszejteni (az eredeti kifejezés elsősorban ezt jelenti) való voltáról szól"
Vagyis neked kellettt volna "alaposabban utána ... nézned az eredeti szövegnek, meg más igehelyeknek"