Az oktatás melyik szintjén? Minél feljebb megyünk, annál egyszerűbb a mérés, ezért kezdjük a nehezénél, az általános iskolánál. Szintfelméréseket kell végezni, beleértve a készségtárgyakat is. A minőség az, ha a gyerek elsajátítja az ismereteket, fejleszti fizikumát és készségeit, megtanul tanulni, odafigyelni, jól érzi magát, szereti a tanárait, örömmel megy iskolába. Mi nem mérhető ebből?
Mi nem mérhető ebből?
Tulképp egy dolog nem mérhető korrekt módon: a pedagógus munkája...
Orvos? Megint kérdés, melyik típusú ellátásra gondolsz? Minőség: Helyesen és időben felállított diagnózis, szakszerű és gyors tájékoztatás. Megfelelő és hatékony gyógymód megtalálása. Kevés várakozás. Indokolatlan berendelések elkerülése, de az indokolt vizsgálatok elvégzése. Szakmai protokollok betartása. Ilyesmik. Mérhető? Igen.
Nem biztos. Mert lehet, hogy ő megtalálja a hatékony gyógymódot, csak a beteg tojik együttműködni; továbbra is bagózik, tesped, zabbantja az egészségtelen ételeket...