A földhivatalokról mindenkinek van rossz tapasztalata (nekem is), de azért egy érdekes adalék:
Térképkivonatot igényeltem, s egy ismerős révén megnéztem hogyan folyik az ügymenet:
1. Üi. megkapja a feladatot.
2. elindítja a térképkezelő szoftvert a '97-ben (!!) kapott számítógépén.
3. Vár kb. 15 percet, míg minden elindul, térkép betöltődik (közben nem mehet máshová, mert néha kattintgatni kell, ugye).
4. Kinyomtatja.
5. Elviszi egy másik üi.-hez pecsételni.
6. Számlát készít, azt az ügyfélnek adja, hogy vigye a pénztárhoz.
7. Az ügyfél ott is sorba áll, számlát lepecsételik, pénzt elveszik.
8. A számlát visszaadod az eredeti üi-nek, az lepecsétel, aláír.
Na ez csak az üi-nek fél óra, neked meg sokkal több (sorbanállások).
Természetesen az első reakciója a T. ügyfélnek az, hogy micsoda hülyék ülnek a hivatalokban, egy ilyen piszlicsáré ügyet is órákig csinálnak. Pedig csak a szabályokat kell betartaniuk, ugyanis sok múlhat rajta (pl. az állása).
Azzal, hogy csökkentjük a fizetését, de továbbra sem teremtjük meg a munkavégzés elemi feltételeit (törvényi, dologi) csak az ügyintézések hatékonyságát csökkentjük. Az érdemi közigazgatási reform pénzbe kerül. Utána valóban olcsóbb és/vagy hatékonyabb lehet. De pénzbe kerül. Most.