f_k Creative Commons License 2006.08.05 0 0 14697

Így lép be az állam, hogy megéri egy-egy területen támogatnia a vasúti személyszállítást.

 

Jelenleg nem támogatja, mert a tényleges költségeket nem fizeti ki.

ez a MÁV hiányának egy része.

 

HA KIFIZETNÉ A TÉNYLEGES KÖLTSÉGEKET AKKOR NEM LENNE ILYEN HELYZETBEN A MÁV

 

MÁV vesztességeit részben az előváros is okozza, csakhogy annak vesztességit nem számszerűsítette senki.

 

Ha egy BKV jegy önköltségen 500 Ft de az utas fizet 185 Ft ot, akkor azt támogatja az önkormányzat, meg az állam.

 

De a MÁV esetében működési vesztesség, keletkezik, erre hitelt vesz fel.

 

Másik dolog:

 

Elővárosban közös pályán zajik a személyszállítás, (BKV csak HÉV szerelvények járnak) Máv pályán a személyvonat mellett le kell közlekednia a gyorsvonatnak az IC-nek a tehervonatoknak, így ezek egymást akadályozhatják, késést idézve elő.

 

Így nincs lehetőség elkülöníteni a gyorsabb és lassabb vonatokat a tehervonatokat kapacitásprobléma keletkezhet, nem lehet azt megcsinálni, mint egy BKV HÉV esetén ahhol zárt üzem van, de az utas ott többet fizet mint egy MÁV vonaton.

 

Másik dolog , tudom, hogy napi rendszerességgel használsz elővárosi MÁV szakaszt a 100-ason, így kicsit hazabeszélsz.

 

3-5 percenkénti VOLÁNBUSZ is ki tudná váltani a MÁV elővárosi vonatait.

Ha busz menne nem kerülne az adófizetőknek pénzébe annyira mint most.

Így nem kéne 1 órát hétvégén, meg 30 percet munkanap várni vonatra. Gumikerekű gyakrabban járhatna így nem kéne sokat várni rá.

 

Igaz ezt nem merik meglépni, de pár környező községbe és városba  gyakrabban jár a BKV kék busz meg a Volánbusz, mint a MÁV.

Előzmény: radio100jozsi (14684)