vámmentes Creative Commons License 2006.08.01 0 0 1880

A "keresztények" (azaz a "krisztusiak", merthogy ezt jelenti az eredeti szó!) pont azok, akik nem nyelik le a fordítási hibákat. Sok, magukat "keresztény"-nek nevező ember azonban lenyeli, átsiklik felettük, de ők restségük miatt balgatagok lesznek, s Krisztust sem ismerik fel, pedig előttük áll (Luk. 24,25-26), s szól hozzájuk, hát hogyan ismernék fel az írások eredeti mondanivalóját, ha nem olvassák azt alaposan, eredetiben?

 

Emiatt a krisztusaik nem használják ezeken a helyeken az "érzéki" szót, mert érzik a bensejükben, hogy nem smakkol a fordítás! Utánanéznek, s rájönnek, hogy bizony Pál nem erről szólt, hanem csupán lelki testről, testről és vér-lélekről, olyanról, ami nem képes kijelenteni Jézus szerint sem szellemi dolgokat (Máté 16,17.).

 

Olvasd el alaposan a fordítási hibákat kiküszöbölve az 1. Kor. 2,11-3,1-et, s ott rájössz, hogy Pál a "testiek" (3,1.) szinonimájaként beszél végig a csupán "lelki" szinten vezérelt emberekről. Magyarán mindaz, akiről máshol is "testi"-ként ír, ott mind "lelki" szinten vezérelt embert ért.

Ezek legegyszerűbb közös megnevezési formája pedig a "testi természet", az, amiben a test és a lélek együtt irányítja az ember személyiségét, akaratát és cselekedeteit. A test szól, hogy éhes, szomjas, fázik, a lélek pedig az azon túli kívánságokat fogalmazza meg.

 

Ha a lélek és a test kívánságai összhangban vannak az ember szellemének legfőbb kívánságával (ami az Isten jelenlétében való lakozás, cselekvés), akkor a test és a lélek kívánságai összhangba kerülnek az emberi szellem kívánságaival, s így Isten kívánságaival, akaratával.

Ha nincsen összhangban, akkor a lélek fog uralkodni az ember személyiségén, a lélek fog megfogalmazni Isten vezetését elhagyva, a nélkül kívánságokat, s az ember teste lélek által vezérelt test, lelki test marad, s nem szellem által vezérelt, szellemi test.

 

A kívánságok ha Isten akaratával összehangba kerültek, akkor onnan jogos, kérhető kívánságok, de ha a lélek-test nincsen összhangban a szellemmel, s nincsen annak uralma, irányítása alatt, akkor "jóllehet a szellem kész, de a test erőtlen." (Máté 26,41.), azaz nem valósul meg Isten tökéletes akarata, a test-lélek szellem általi vezetettsége Jézus szerint sem.

 

Üdv.:

 

vm

 

 

Előzmény: takarito (1878)