Kedves hazszegi!
A szellemgyogyaszat müködik: energetizalas, csakra-harmonizalas, es egyeb finomfizikai tevekenysegek.
De ezeket a rozsakeresztes hagyomanyhoz kötni...a finomfizikai jelensegek önmagukban is letezö dolgok. Egy kicsit olyan ez, mintha a prana-gyogyitasrol azt mondanank, hogy a buddhizmus resze...pedig nem. A prana-gyogyitas is letezik, a buddhizmus hagyomanyai is. De külön-külön. Ez egy keleti parhuzam a lenyeg erzekeltetesere.
A közepkori rozsakeresztesseg a regi gnosztikus-hermetikus bölcsesseg talajan fejlödött ki. Gnosztikus megszabadulastan, kereszteny miszterium, belsö-vallas, tapasztalat-vallas - több elnevezest is lehet itt hasznalni. Valoban több, mint
filozofia: az utrol itt is, csakugy, mint keleten, nem eleg beszelni: el kell indulni rajta,
csak akkor lesz hiteles, elsö kezböl szarmazo ismeretünk rola!
A rozsakereszt miszteriuma, mint kereszteny beavatas letezett, letezik: MEGVALOSITHATO. Csakugy, mint a Szentiras minden sora, mely az üdvözülesre, az isteni megvalositasara vonatkozik: az Irast sem remelni, kell hanem ELNI...:)
Erröl a belsö alkimiarol, erröl a belsö megvalositasrol szol jelkepekben a hires
Rozsakereszt Krisztian Alkemiai Mennyegzöje c. csodas törtenet. Ez azon
irodalmi müvek köze tartozik, melyek un. beavatasi törtenetet meselnek el, szimbolumokban, melyek pontos jelentese azoknak a bensöjeben tarul csak fel, akik mar kellöen ranemesedtek azok megertesere. (Johann Valentin Andrae-nak tulajdonitjak az Alchimische Hochzeit des Christian Rosenkreuz c. magasztos müvet.)
Ez a legismertebb mü, de leteznek mas hermetikus irasok, melyek a nyugati beavatasok, miszteriumok fontos iratai, es a rozsakeresztesek is hasznaltak öket egykoron - es ma... Ilyenek pl. a Hermesz Triszmegisztosznak tulajdonitott müvek, mint a Corpus Hermeticum, stb. Üdv!