vámmentes Creative Commons License 2006.07.29 0 0 1872

Ez a hozzászólásod a másik mondanivalója figyelemmel nem követésének, s bibliai lényeg meg nem értésének ékes példája.

 

Az én írásaim állításait az alábbi helyeken hagytad figyelmen kívül:

 

1. "A nefes, vagy a ruach sehol sem jelent lelket."

 

Én nem mondtam sehol azt, hogy a "ruach" lelket jelentene. Én azt mondtam, hogy a "ruach" a héberben "szellemet" jelent, azaz nem lelket. Tehát bitte ne tulajdoníts Nekem ilyen tévedést!

 

2. A "nefes"-re én is azt mondtam, hogy a vérben van, én is idéztem erre a 3. Móz. 17,11-et és az 5. Móz. 12,23-at. Erről se írjál tehát úgy, mintha én nem írtam volna róla!

(Az, hogy Te a "nefes"-t nem azonosítod a "lélek"-kel - az a Te dolgod, mintahogy az is, hogy olyan kijelentést teszel, hogy "az ószövetség nem tud arról, hogy az embernek lenne lelke". Ezek a kijelentések a kabaré kategóriájába valók, mert a "nefes" szó jelentése a héberben bizony "lélek", s nem holmi prána szerű "életerő". Emellett bármely bibliafordítást felütsz, abban kismillióegyszer szerepel az ószövetségben a "lélek" szó - helyesen fordítva.)

 

3. "A vér nem más mint élet, egyéni és személyes élet"-írod.

Én ugyanezt állítottam, azaz ezt is vedd észre bitte, s ne úgy írj erről, mintha én nem ugyanezt mondtam volna korábban! 

 

Tárgyi tévedéseid ezek mellett az alábbiak:

 

1. Leszögezem a biblia eredeti szövege és annak valós jelentése alapján:

 

A bibliában a lélek héberül a "nefes", görögül a "pszükhé", a "szellem" pedig héberül a "nesemá", vagy a "ruach", görögül pedig a "pneuma".

Ezek az eredeti jelentései ezeknek a szavaknak, aki ezzel szemben valót állít, az állít valótlant, s kívánja csűrni-csavarni a bibliai szavak jelentését - a maga és mások vesztére.PONT.

 

2. Ez alapján rém egyszerű:

 

1.Móz. 2,7. - "nesemát", azaz lehellettel közölt "szellemet" adott az ember orrán keresztül Isten az emberi testnek, s így lett élő lélekké (valóban "nefes chajja"), azaz egyben személyes élő "lénnyé"is - ahogyan Te itt írod, szintén helyesen, mert az embernek valóban ezzel lesz "egyéni és személyes élete". Ezt sem tagadta tehát senki, mert az élő lényben lévő "lélek", a "nefes" megjelenése által lesz annak a lénynek valóban személyes és egyéni az élete.

Ugyanerről ír Jób is a 27,3-ban, azaz Istennek az orrában lévő szelleméről, "nesemájáról", ami által van még ebben a testében az Ő lelke.

 

3. Én is erről írtam korábban, s erről ír az Ige egésze is, a lélek/vér által megjelenített személyes és egyéni életről, ami a vér mozgásának megszűnésével szűnik meg az ember testében lakozni. Onnantól válik az ember holttá testi szinten, azaz holt testűvé, holttestté. De az ószövetségi lélek sem semmisült meg, hanem csak a földi halált élte meg, s megmarad az utolsó ítéletig létezőként. Vagy a "halál" létállapotában, vagy az örök életre való feltámadásra várva - Ábrahám kebelében (Luk. 16,22.).

 

4. A lélek, a "nefes" vérrel való azonossága miatt nagyonis a testben van, mivel a vér a testben van. A vér egyben a földi "élet" hordozója.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Az ember lelkének és szellemének az egyidejű bibliai megfogalmazására írtam tehát 3 példát. Ezt kérted, ezt adtam eléd, s ne azt mondd, hogy a bibliában

"összevissza mondanak lehelletet, lelket, szellemet, melyik prófétának melyik tetszik jobban", mert ilyen szintű ellenvetés bizony komolytalan a biblia eredeti szövegének eredeti értelmének pontos leírásával szemben. Mert én a biblia eredeti szövegének eredeti értelmét adtam eléd - kérésedre, mert Te nem találtad a bibliában azt, hogy "hol van írva együtt az emberi lélekről és szellemről"?

 

Eléd adtam erre bizonyítékként tehát az

- 1. Móz. 2,7-t (test, nesema-szellem, nefes-lélek)

- 1. Kor. 2,11-3,1-et (test, pneuma-szellem, pszükhikosz-lelki)

- Ezékiel 37, 5-10-et (test, ruach-szellem, nefes-élet/lélek).

 

Ezen felül szóltam még a Júdás 19-ről, ahol szintén van "pszükhikosz-lelki" és a Szent Szellem (pneuma) által vezérelt szellemi emberről szó. Itt szóltam az 1. Móz. 2.7-tel összhangban a Jób 27,3-ról, ahol az Istentől lehellettel közölt, s az emberben lakozó nesema-szellem által van az emberben, azaz az emberen belül a nefes-lélek.

 

Itt az ideje tehát, hogy vagy a bibliáról alkotott látásod kitisztuljon, s a megalapozatlanul megfogalmazott állításod kapcsán (egyazon helyen nem ír a biblia az emberi lélekről és szellemről egyszerre) elismerd azt, hogy a biblia számos helyen ír egyszerre az emberi lékeről és szellemről, azokat az ember külön-külön valós részeként bemutatva!

 

Ennek az elismerését várom Tőled tehát! Ha ezt nem teszed meg ennyi példa és bizonyíték után, akkor én a magam részéről kénytelen leszek Téged vitaképtelennek nyilvánítani, olyan embernek, aki nyilvánosan példákat kér egy-egy állításának cáfolatára, de a kért példák megérkezte után még sem hajlandó elismerni azt, hogy az állítása nem tartható tovább!

 

Mert ez az állításod bizony az én példáim alapján többszörösen sem igaz, emiatt a biblia alapján vissza kell vonni, s csak a biblián kívül lehet azt megfogalmazni! Amire persze jogod van, csak a bibliára ne hivatkozz kérlek, mert az bizony nem támaszt alá Téged - nem először!

 

Ha visszavonod ezt a bibliára hivatkozó, de a bibliával nem egyező állításodat, akkor én maradok még egy ideig a topikodban, ha nem teszed, akkor nem látom tovább értelmét maradnom.

 

 

Üdvözlettel:

 

vm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: takarito (1678)