Törölt nick Creative Commons License 2006.07.28 0 0 14306

Elnézést, hogy ennyit dumálok, de most olvasom el több nap hozzászólásait.

 

Miért nem vállalta a vasút a cukorrépaszállítást?

Vállalta volna, de nem volt mit vállalnia.A cukorrépa kivételesen nem a vasút hibájából került közútra.

Amíg a Szolnoki Cukorgyár (gondolom oda vitték a répát a 151-esről, de ha a hatvaniba, akkor is érvényes az indoklásom) tulajdonviszonya 2004-ben megváltozott. Addig a francia "Béghin Say" volt a tulaj, ekkor vette meg a német "Nord Zucker". Az új tulaj már addig is üzemeltetett több c.gyárat Németo-ban és Lengyelo-ban. Azokba a gyárakba is kizárólag közúton hordta a répát, és már 2004 tavaszán hallottam, hogy M.o-n is így fogja csinálni. Be is jött.

 

A közúti szállítást az abonyi székhelyű "Tatra Trans" végzi, senki más. Ez egy kicsit furcsa...

2004-ben még sötétkék, roncstelepről visszarángatott csőrös Tatrákkal szállított, tavaly már a legkorszerűbb öt v. hattengelyes kamionokkal. Futja a fejlesztésre.

 

Érdekesség, hogy a tsz-ek beszállítják a földekről a crépát a legközelebbi vasútállomásra, hiszen ott van a cgyár átvevője (hídmérleg, mintavevő). A rakodóvágány mellé van leborítva a répa, és ahelyett, hogy vagonba raknák, megy a kamionba. Az oldalmagasító meg évről évre nagyobb...

 

Az ősszel annyira tönkrement a Martfű-Tiszaföldvár közút elsősorban a répaszállítástól, hogy hónapokig le volt zárva útállapot miatt. (érdekes, nem csak vasút van lezárva pályaállapot miatt)

Persze gyorsan lett pénz a helyreállításra az adófizetők pénzéből, és nem a teherautóscég pénzéből.

 

Ezt hívjuk úgy, hogy liberális gondolkodás. Rongálok, fizesd ki!

Előzmény: vasútbarát (14127)