1. Listába belekerültek jó műszaki állapotú vonalak is.
Olvastam az 62 es élménybeszámolódat egy 23 kg/fm es nagyvasút(62) meg egy 54 kg/fm es mellékvonal(84) között van azért különbség.
2. Több szolgálató a területen jelenleg versenyhelyzetet erdeményez
MÁV VOLÁN
Volánok összevonása után egy nagy semmi marad majd
3.
VOLÁN-ok tarifaemelés nélkül nem maradhatnak tapon.
Most még papíron valahogy éldegélnek, de ha megdrágítják magukat -amit kénytelenek lesznek akkor utaszámcsökknés-járatmegszünetés- és a vidék elnéptelendése lesz a válasz, ami az államnak fajlagosabb több pénzbe kerül majd.
4 . Teherforgalom és személyforgalom fővonalról mellékvonalra vagy fordítva történik zömáben
Így elbukja a MÁV a fővonali nagyobb részt is. Ha megszűnik a ráhordás.
5. vasút környezetbarátabb mint a közúti közlekedés akármilyen formája
6 ebből kövbetkezik, hogy egészégtelen kipufogógáz miatt nő a beteg emberek száma, amit úgyanúgy a TE adódból fizetnek.
HA nincs mellékvonal, az egész vasútnak neki lehet esni, szét lehet forgácsolni, és a közút bizonyos keresztmetszetekben nem elégiti ki a forgalom okozta növekedést
7.Ha csak a mellékvonal lenne vesztességes, akkor az hagyján lenne, de a fővonal és így maga a vasúti tevékenység vesztességes.
Jelen gazdasági környzetben van egy adóság( pár éve ki nem fizette szolgálatás), ezt adóssággal fizetik. Adóságsprirál.
Magyarul ha van 5 éve vesztességem, akkor hitelt veszek fel., Hitelt hitellel fizetek, az egész akkorára nő, hogy felélem a vagyonomat.
Vannak tevékenységek amiket kiszerveztek KFT-kbe
Munkát néha- el se végzik, de kifizetik.
sok ember írt panamákat, pl nem villamosított vonalon végeztek felsővezeték karbantást papíron, meg hasonlók elmondhatók.
Pl kertészeti szolgáltatás, amit a szabadidejében az állomás dolgozója végzett saját költségére de ezt egy KFT elszámolta és el nem végzett munkáért kapott pénzt.
Teherszállítások miatt fontosak a teherszállításban használt szakaszok.
Személyforgalom célszerű vagyonvédelmi, meg üzemviteli szempontból.
Lehet még létszámkiváltó beruházást pár vonalon eszközölni, illetve KN meg hasonlókat alkotni. pl 18as is KN es meg a 22 es is.
Ha megszűnik mind a 3500 km mellékvonal akkor derül ki, hogy valójában a megszűnést nem okoz akkora megtakarítást
Emlékszem a 68as koncepció esetén a VOLÁN új buszokat kapott.
Maholnap ők is támogatásért fognak kuncsorogni, vagy megemelik annyira az árat, hogy nem lesz elég utas és akkor felszámolódik a maradék tüömegközlekedés is Magyarországon.
Ma a Trans Tour fiktív 90 % jegyekből állami támogatást tett magáévá, közben a vele párhuzamos Nyírségi kisvasút tönkrement.
Ma már Budapest Nyíregyháza között koncessziósan működik.
Ma nem 25 km es fiktív 90 % os után igényel állami árkieget, hanem 230 kmes után
Hidd el, csak a zsebek változnak
o
Ha felszabadul akár egy fillér is annak megvan a helye egy másik zsebben.
Így lesz közadóból magánvagyon.