Azt gondolom a hitelességhez és megbízhatósághoz az is hozzátartozik, hogy megemlítsük: mennyire bizonytalan az, hogy a teljes írás bizony kérdéses mit is tarkar, hiszen míg az első században használt (zsidó) ószövetség 24 könyvből állt jelenlegi ismereteink szerint, ezzel szemben Josephus bizony csak 22-ről beszél. Márpedig ki lehetne hitelesebb nála, akit nem hitvédelmi érdekek vezéreltek?
Aztán az eltérések java valóban jelentéktelennek tűnik, de így lesz közmegegyezés alapján „rutából” kapor:
De jaj nektek, farizeusok, mert tizedet adtok a mentából, a kaporból és minden veteményből, de elhanyagoljátok az igazságos ítéletet - Az eredeti Máténál még állt.
Talán nem is fontos, hiszen nem hordoz ideológiai mondandót, de rávilágít a lényegre, ez is előfordulhat:
De
cselekedetei által nyert igazolást a bölcsesség."
Igazoltaték a Bölcsesség
fiai által.
Jelentős különbség, sőt mondhatjuk lényegi, amely alapvető Jézus megértése szempontjából!
- amely azt látszik igazolni, hogy a Jézus feltámadása utáni első években Palesztina, Szíria térségében ’szabadon lebegő’ logionok terjedtek szájhagyomány útján, amelyek lejegyzésekor már a tradíció eltérhetett, így megalapozva azokat az eltéréseket, romlásokat, amik ma a zavart kelthetik. Akik tehát a szavakhoz és betűkhöz ragaszkodnak, ( mint tették ezt az első századi hitvitázók, akiknek ezt a szemléletet köszönhetjük ) semmit sem értenek abból az eszméből, amit Jézus át kívánt adni.