Sarkany Creative Commons License 2006.07.25 0 0 3800

A hideg-meleg levegő állítógomb eltekerésével változtatom a klíma által elérni kívánt hőfokot?

 

A kocsi belső hőmérsékletét tudod vele változtani, tekintve, hogy meleg levegőt is keversz a köztes állásban a klíma által lehűtött levegőhöz. Ettől még a klíma ugyanakkora hűtőteljesítményt ad le, csak azt lerontod a meleg levegővel.

 

ha ütközésig le van tekerve a kék sávba, akkor max. teljesítményen dolgozik

 

Ha ütközésig le van tekerve a kék sávba, akkor lesz a leghűvösebb a kocsiban. Ez nem azért van, mert a klíma hűtőteljesítménye növekszik, hanem azért, mert nem keversz a beáramló hideg levegőhöz meleg levegőt.

Hangsúlyozom, a manuális klíma mindig ugyanakkora hűtőteljesítménnyel dolgozik.

 

ha feljebb viszem középállásba akkor a kívánt hőfok is magasabb, így kevesebb lesz a többletfogyi

 

A többletfogyasztás ebben az esetben is ugyanakkora lesz, tekintve, hogy a klíma mindig azonos hűtőteljesítménnyel dolgozik.

 

inkább a ventillátorral kell jobban nyomatni a levegőt.

 

A ventillátor üzeme is többletfogyasztást okoz. Minél nagyobb fokozatban használod, annál nagyobb lesz a töbletfogyasztás. A ventillátor elektromos üzemű. A nagyobb fordulat nagyobb áramfelvételt jelent és ez nagyobb fékezőnyomatékot jelent  a generátor tengelyén.

A generátort is a motor hajtja, hasonlóan a klíma kompresszorához. Persze, a ventillátor által okozott többletfogyasztás lényegesen kisebb, mint amit a klíma üzeme okoz...

 

Keress vissza a topicban. Korábban volt már hasonlóról szó.

Meg fogsz lepődni! A lakott területen kívüli kötelező tompított használat is növeli a fogyasztást...

 

Előzmény: georgbob (3799)