A hideg-meleg levegő állítógomb eltekerésével változtatom a klíma által elérni kívánt hőfokot?
A kocsi belső hőmérsékletét tudod vele változtani, tekintve, hogy meleg levegőt is keversz a köztes állásban a klíma által lehűtött levegőhöz. Ettől még a klíma ugyanakkora hűtőteljesítményt ad le, csak azt lerontod a meleg levegővel.
ha ütközésig le van tekerve a kék sávba, akkor max. teljesítményen dolgozik
Ha ütközésig le van tekerve a kék sávba, akkor lesz a leghűvösebb a kocsiban. Ez nem azért van, mert a klíma hűtőteljesítménye növekszik, hanem azért, mert nem keversz a beáramló hideg levegőhöz meleg levegőt.
Hangsúlyozom, a manuális klíma mindig ugyanakkora hűtőteljesítménnyel dolgozik.
ha feljebb viszem középállásba akkor a kívánt hőfok is magasabb, így kevesebb lesz a többletfogyi
A többletfogyasztás ebben az esetben is ugyanakkora lesz, tekintve, hogy a klíma mindig azonos hűtőteljesítménnyel dolgozik.
inkább a ventillátorral kell jobban nyomatni a levegőt.
A ventillátor üzeme is többletfogyasztást okoz. Minél nagyobb fokozatban használod, annál nagyobb lesz a töbletfogyasztás. A ventillátor elektromos üzemű. A nagyobb fordulat nagyobb áramfelvételt jelent és ez nagyobb fékezőnyomatékot jelent a generátor tengelyén.
A generátort is a motor hajtja, hasonlóan a klíma kompresszorához. Persze, a ventillátor által okozott többletfogyasztás lényegesen kisebb, mint amit a klíma üzeme okoz...
Keress vissza a topicban. Korábban volt már hasonlóról szó.
Meg fogsz lepődni! A lakott területen kívüli kötelező tompított használat is növeli a fogyasztást...