Ha belegondolok,hogy a régiók megalakulnak (a megyerendszer esetleges megszüntével) és Miskolc lesz a regionális központ,hát a hajam lemegy-hogy is lehet oda eljutni? a busz az errefelé egy rémálom.
2 buszpár 128,4 km 3:20 menetidővel. 130 km es buszjegy 1650 FT
HA megszűnik a 84 es akkor Salgótarján-Hatvan 58 km + 115 Km Hatvan Miskolc= 173 km 180 es vonatjegy kell. 1828 Ft
Salgótarján Kisterenye
13 km
Kisterenye-Kál-Kápolna 55 km
Kál Kápolna Miskolc 69 km.
137 km. 140 km vonatjegy 1420 Ft
Látható kilométerben a 81* 84 80 kombináció versenyképes, de árban is.
De, ha a vasút is meg a busz is azonos tarifa lesz:
Akkor a közút 130 es a vasút 140 km es jegy lehetne ami 130 Ft különbség (feltételezve az egységes tarifát)
De ha Hatvannak jön a delikvesns, akkor 520 al drágább lesz neki , ha a vasútat felemelik 13 Ft/km ra.
Másik lehetrőség, ha kevés a 2 pár közvetlen Salgótarján Miskolc busz:
Salgótarján Eger 889 FT, 953 Ft, 1020 Ft -útvonalfüggő!
Eger Miskolc 70 km es buszjeggyekkel 889 Ft.
1778 Ft a legolcsóbb ha nem elég a 2 közvetlen buszpár . Egeren busszal át.
Salgótarjánon vannak túl még Balassagyarmat meg ezek, ha valaki a Nógrád csücskében lakik megjárja, mert Drégelypalánktól Miskolc fényévekre van.
Tanulság:
Régió esetén a Salgótarján Kisterebnye-Recsk-Kál-Miskolc vagy Debrecen vonalaknak nagyon is van értelme.
Közvetlen vonattal méginkább.