f_k Creative Commons License 2006.07.24 0 0 14052

Ha belegondolok,hogy a régiók megalakulnak (a megyerendszer esetleges megszüntével) és Miskolc lesz a regionális központ,hát a hajam lemegy-hogy is lehet oda eljutni? a busz az errefelé egy rémálom.

 

2 buszpár 128,4 km 3:20 menetidővel. 130 km es buszjegy 1650 FT

 

HA megszűnik a 84 es akkor Salgótarján-Hatvan 58 km + 115 Km Hatvan Miskolc= 173 km 180 es vonatjegy kell. 1828 Ft

 

Salgótarján Kisterenye

13 km

Kisterenye-Kál-Kápolna 55 km

Kál Kápolna Miskolc 69 km.

 

137 km. 140 km vonatjegy 1420 Ft

 

Látható kilométerben a 81* 84 80 kombináció versenyképes, de árban is.

 

De, ha a vasút is meg a busz is azonos tarifa lesz:

Akkor a közút 130 es a vasút 140 km es jegy lehetne ami 130 Ft különbség (feltételezve az egységes tarifát)

De ha Hatvannak jön a delikvesns, akkor 520 al drágább lesz neki , ha a vasútat felemelik 13 Ft/km ra.

 

Másik lehetrőség, ha kevés a 2 pár közvetlen Salgótarján Miskolc busz:

 

Salgótarján Eger 889 FT, 953 Ft, 1020 Ft -útvonalfüggő!

 

Eger Miskolc  70 km es buszjeggyekkel 889 Ft.

 

1778 Ft a legolcsóbb ha nem elég a 2 közvetlen buszpár . Egeren busszal át.

Salgótarjánon vannak túl még Balassagyarmat meg ezek, ha valaki a Nógrád csücskében lakik megjárja, mert Drégelypalánktól Miskolc fényévekre van.

 

Tanulság:

Régió esetén a Salgótarján Kisterebnye-Recsk-Kál-Miskolc vagy Debrecen vonalaknak nagyon is van értelme.

Közvetlen vonattal méginkább.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: ha6pc (14051)