hmsoft Creative Commons License 2006.07.24 0 0 14030
Meg lehet 1-2 lokális gyorsvonat lehet, de az sem mindenhol.

Az az 1-2 valamivel több, meg még helyi vonatok, amelyekből persze a kietlenebb vidékeken kevesebb van (vö. szociális szolgáltatás), nagyobb városok vonzáskörzetében viszont több.

De nem is ez a lényeg, hanem a tehervonatok. A Transszib több szakasza 100 millió elegytonna per év, vagy ekörüli terhelésű. Jekatyerinburg környékén a 90-es évek elején felhagyott, harmadik vágányt azért kellett újraéleszteni és meghosszabbítani, hogy a tehervonatokat ne zavarják a helyi vonatok (és nem fordítva!).

Szóval bőven van mit kerülgetni és előzgetni. Igaz, a konténervonatoknak hálózati szinten prioritásuk van, de ez a forgalmi helyzet függvényében operatívan változhat.

Azonkívül, a Transszib jelentős része nem éppen a mediterrán éghajlatáról híres. Márpedig az eljutási időket az RZD az év 365 napján garantálja. (Apropó garancia, éppen kezdik pedzegetni a törvényhozás felé, hogy az már mégiscsak nonszensz, hogy egyedül az RZD az, amellyel szemben, késedelem esetén a fuvaroztató akár az áru teljes értékének megfelelő kötbért is követelhet. A légitársaságok és a hajósok ennél jelenleg olcsóbban megússzák.)

Na, de ez a téma OFF itt, mert asszem kevéssé vág a vicik ügyeibe... :)

hm
Előzmény: v_peti (14028)