Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.22 0 0 13857
"Azt jelenti, hogy ha helyieknek valóban annyira fontos, mint ahogyan ma beszélnek róla, és beszéd helyett vagy mellett tenni is akarnak érte, akkor alapítsanak egy vasútvállalatot ( ma 16 van az országban) és a tavalyi vasúti törvény, Integrált vasúti vállalat kitétele alapján, vegyék át a vonalat üzemeltetésre."

Remek elképzelés, tényleg. Jól hangzik. Minden olyan térség, amely eddig sem dúskált a javakban és kapaszkodik a maradék iskolákért, egészségügyi intézményekért, vegye még át a vasutat is, természetesen olyan szabályozással, amibe a MÁV ugyan belefolyt, de betartatni inkább másokkal szeretne. Mint a vicc a tündérrel, meg a sántával: "Nesze sánta, itt van még egy púp is."

Vagy esetleg kap valami adómentességet is a terület? Aligha...

Pedig ahhoz, hogy egy térség dönthessen a saját ügyeiben, szükség lenne arra is, hogy a felzárkózásig (az első szakaszban legalább is) kapjon támogatást, utána pedig a helyi adók jó része helyben kellene, hogy maradjon.

"Most itt az idő, hogy a kritizálók bemutathassák, valóban jobban, olcsóbban, gazadaságosabban, kényelmesebben, pontosabban, tudják csinálni."

Amihez persze az kellene, hogy tiszta helyzet legyen és ne úgy induljanak neki, mint a magánvasutak, amiket a MÁV a leglehetetlenebb módon is akadályozott... Hogy a kezdet kezdetén "apróbb" nehézségekkel el ne lehetetlenítsék a vállalkozókat, akiknek a lelkesedését igen hamar le lehet ám törni -- majd teli szájjal röhögni a kudarcukon és úton-útfélen előhozni példaként.

Az induló vállalkozásoknak megvannak a maguk sajátos problémái, ezeket azok, akik próbálkoztak már ilyesmivel, ismerik. Nem sok jót remélek az állam által eltartott Big Brotherrel (MÁV) szemben... :(

/a/