trains.hu Creative Commons License 2006.07.21 0 0 13720

Úgy mesélték, hogy régen az árufuvarozás nyeresége keresztfinanszírozta a személyszállítás veszteségeit. Ha csak a személyszállítás marad, akkor miért ne finanszírozhatna egy nyereséges szolgáltatás egy veszteségest: egy (szerintetek) nyereséget termelő fővonal a (szerintetek) veszteséges, de a fővonalra ráhordó mellékvonalat?

 

És még egy kérdés, tudom, nem könnyű...

 

Nagyatád - Somogyszob: 9 kilométer, egy állomás, munkanapokon 15 vonatpár, jó csatlakozás Kaposvár felé: megszűnik

 

Tiszalök - Ohat-Pusztakócs: 65 kilométer, öt állomás, munkanapokon 4,5 vonatpár (egy vonat csak Polgártól), sehonnan-sehová: megmarad

 

Van erre valami magyarázat? (a bizottság hozzá nem értésén kívül...)