:)
Nos, hogy csúnyácska-e az relatív. Tuti van sok olyan ember akinek az, sztem a célnak tökéletesen megfelel. Műholdas térképfelvételek, egységek, amelyeket meg lehet különböztetni jól egymástól. A grafika téma mindíg is egy sarkallatos pont a stratégiai játékok között, hiszen mi is a fontos: szép látvány, vagy játékösszetettség. Ugyan a kettő nem zárja ki egymást, sajnos a gyakorlatban nincs sok idő megvalósítani ezeket, főleg hogy ilyen "rétegjátékoknál" (ami sosem lesz SIMS szerű bestseller) pénz is alig-alig van belőle. Én speciel örülök is neki hogy ilyen, mert jobban átlátom mint mondjuk egy 3D-s terppel megáldott, forgatható csili-vilit (tudom, ez a másik véglet, hiszen meg lehett volna csinálni így 2D-ben is szebben).
Komolyabb leírás? Hmmm...a honlapjukon, illetve a fórumukon található pár dolog, illetve a Google-ben rákeresve van pár oldal. Ha lenne időm, írnék én is, de nincs:(
Röviden annyi, hogy a világ országainak nagy része felbomlik egy komolyabb gazdasági depresszió után, majd 2010 körnéykén elkezdődik az "újjáépítés", vagyis a régiók egyesülése, a gazdaság helyreállítása...stb. A játékban egy roppant összetett gazdasági modellt sikerült létrehozni, hiszen a készítők hitvallása szerint a gazdasá minden háború alapja. Nem mindegy, mekkora társasági adóval operálsz, vagy mennyit kérsz nyugdíjjáruléknak, de az sem mindegy hogy sorozol be nőket is, és hogy mekkora is legyen a sorozottak minimális életkora. Nagyon sok változóba szólhatsz bele. Van 5-6 minisztérium, amelynek élén mineszter van (AI), aki intézi az paró-cseprő, vagy akár nagyobb horderejű ügyeket. Ha tehát Te nem akarsz a pénzügyminiszériumi panelen órákat vacakolni azzal, hogyan egyensúlyozd ki a büdzsédet, szépen csak kiadod a miniszter prioritásának hogy "balance budget", és Ő szépen legjobb tudomása szerint ezt fogja tenni. Nem szabad elfelejteni, hogy a miniszeterek is emberek, személyiséggel, 6-8 tulajdonsággal, és ennek megfelelően fognak cselekedni. A játékhoz tartozó gépkönyv külön kiemeli, hogy nem minden esetben jó a nagyonon magas IQ-val rendelkező miniszter, mert bizony Ő bonyolultabb stratégiákat is kitalál, ami lehet hogy nem jön be:)
A hadsereg pedig csodás:) A kezelésével számomra gondok vannak, egyszerűen nehéz néha elérni egy-egy funkciót, kiválasztani egy bizonyos egységet, mert annyi van, hogy ihaj! Mindegyiknek vagy 20 tulajdonsága van. Háború esetén az AI-nak adhatsz irányítást 0-tól (mindet Te iránytod - lényegében lehetetlen) 100-ig (mindet az AI, de persze bármelyik egységnek adsz paracsot, az felülírja az AI-ét), én ezt olyan 60-80 között szoktam hagyni. A supply (ellátmány, muníció, benzin...) rendszer nagyon jól van megcsinálva, nagyon sok múlhat rajta, amihez persze megintcsak jó gazdaság, megfelelő helyeken utak és vasút kell.
Szóval nagy hirtelen ennyi, én csak ajánlani tudom, legalább a demo-t megéri (azt hiszem van belőle, de nem biztos).
Ha valakinek kérdése véleménye van, hajrá...